AMD FSR 3.1 kontra FSR 4 na karcie graficznej Radeon RX 7900 XT. Ulepszamy jakość upscalingu na układzie RDNA 3

3 tygodni temu
Może to się nam podobać lub nie, ale prawda jest taka, iż dzisiaj większość nowych gier wymaga włączenia jednej z technik upscalingu obrazu, jeżeli chcemy pograć na wysokich ustawieniach graficznych oraz w wyższej rozdzielczości. W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój takich rozwiązań jak NVIDIA DLSS, AMD FSR czy Intel XeSS. Metody od NVIDII oraz Intela od początku wykorzystywały uczenie maszynowe, aby ulepszyć jakość skalowania - najlepsze rezultaty otrzymywaliśmy na kartach NVIDIA GeForce RTX lub Intel ARC, jako iż tam przygotowano wbudowane jednostki AI dla sprzętowej akceleracji tego typu obliczeń. AMD przez długi czas prowadziło inną strategię, wprowadzając otwarty standard FSR, który nie wykorzystywał uczenia maszynowego. A przynajmniej tak było do momentu premiery kart RDNA 4 (Radeon RX 9000) oraz techniki FSR 4, która jako pierwsza skorzystała z algorytmów AI oraz obliczeń typu FP8.
Idź do oryginalnego materiału