AMD przeprojektuje sprzęt do śledzenia promieni na RDNA 4

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Oczekuje się, iż architektura graficzna AMD RDNA 4 nowej generacji będzie wyposażona w zupełnie nowy silnik ray tracingu – twierdzi Kepler L2, wiarygodne źródło informacji o wyciekach z GPU. w tej chwili AMD używa komponentu o nazwie Ray Accelerator, który wykonuje najbardziej wymagającą obliczeniowo część potoku przecinania promieni i testowania, podczas gdy podejście AMD do śledzenia promieni na poziomie sprzętowym przez cały czas w dużym stopniu opiera się na silnikach cieniujących. Firma zadebiutowała akceleratorem promieni z RDNA 2, swoją pierwszą architekturą spełniającą specyfikacje DirectX 12 Ultimate, i ulepszyła komponent dzięki RDNA 3, optymalizując pewne aspekty testowania promieni, aby zapewnić 50% poprawę wydajności przecinania promieni w porównaniu RDNA 2.

Jak to ujął Kepler L2, RDNA 4 będzie zawierało zasadniczo przekształcone rozwiązanie sprzętowe do śledzenia promieni w porównaniu z rozwiązaniami na RDNA 2 i RDNA 3. Prawdopodobnie mogłoby to przenieść większą część przepływu pracy ze śledzeniem promieni na sprzęt o stałych funkcjach, odciążając jeszcze bardziej silniki cieniujące. Oczekuje się, iż AMD zadebiutuje RDNA 4 wraz z kolejną linią dyskretnych procesorów graficznych Radeon RX w drugiej połowie 2024 roku. Biorąc pod uwagę pogawędki na temat wydarzenia AMD na targach Computex, w ramach którego firma ma zaprezentować mikroarchitekturę procesora „Zen 5” na zarówno procesory serwerowe, jak i klienckie; możemy spodziewać się także rozmów na temat RDNA 4.



Source link

Idź do oryginalnego materiału