Awaria IBM Cloud, klienci bez dostępu do usług przez ponad 2 godziny

4 godzin temu

IBM Cloud odnotował w poniedziałek poważną awarię oznaczoną jako Severity One. Klienci w 10 regionach mieli utrudniony lub całkowicie zablokowany dostęp do usług, a problemy przypominały incydenty z maja i czerwca tego roku.

Awaria, która sparaliżowała dostęp do usług

W poniedziałek 12 sierpnia o godzinie 12:59 UTC IBM zgłosił globalny problem w swojej chmurze. Jak wynika z raportu incydentu, klienci mogli doświadczać przerw w działaniu, spadku wydajności lub całkowitego braku możliwości zalogowania się do panelu i zasobów IBM Cloud.

Zespół inżynierów firmy rozpoczął analizę i w mniej niż godzinę wdrożył działania naprawcze. O 13:56 UTC ogłoszono rozpoczęcie procesu przywracania usług, a o 14:09 UTC poinformowano o „znaczącym postępie w odzyskiwaniu dostępności”. Jednocześnie użytkownikom, którzy przez cały czas mieli problemy z logowaniem, zalecono czyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki i ponowienie próby.

Łącznie przestój trwał 2 godziny i 23 minuty, obejmując 10 regionów IBM Cloud i wpływając na działanie 27 usług.

Powtarzający się problem

To nie pierwszy taki przypadek w tym roku. W maju i czerwcu klienci IBM Cloud borykali się z podobnymi kłopotami z logowaniem. Firma nie odpowiedziała na pytania, czy obecny incydent ma bezpośredni związek z wcześniejszymi problemami.

Chociaż IBM odnotowuje solidny wzrost w segmencie rozwiązań hybrydowych (21% r/r) oraz dynamiczny rozwój Red Hat (16% r/r), to w zestawieniach największych dostawców chmury IBM Cloud wciąż nie mieści się w pierwszej piątce. Według analiz rynkowych choćby Huawei, z udziałem ok. 4%, wyprzedza IBM, którego udział w globalnym rynku pozostaje na poziomie niskiego jednocyfrowego procenta. Seria awarii może dodatkowo osłabiać jego pozycję konkurencyjną.

Kontekst rynkowy

W tym roku firma wprowadziła nowe generacje mainframe’ów i serwerów Power, co tradycyjnie podnosi przychody w krótkim okresie. Jednak segment chmury publicznej wymaga nie tylko innowacji, ale i stabilności, której obecne incydenty mogą podważać.

Jeśli awarie logowania i dostępu do zasobów będą się powtarzać, IBM może mieć trudności z pozyskaniem nowych klientów w obliczu dominacji AWS, Microsoft Azure czy Google Cloud.

Idź do oryginalnego materiału