MG Motor doczekało się mocnej pozycji w Polsce wśród chińskich marek. Producent długo przygotowywał się do premiery nowego MG4, ale oficjalna prezentacja, jakiej doczekał się model, wskazuje, iż było warto. Elektryczny samochód opracowany w stylistyce bliżej sportowego modelu Cyberster porwał publiczność w Chinach.
Nowe MG4 zupełnie nie przypomina tego odchodzącego na emeryturę
MG Motor wspierane przez giganta SAIC celuje w krajowy i europejski rynek nowym MG4, który jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Nowy jest design, nowe technologie a przede wszystkim korzysta z zupełnie nowej technologii energetycznej. To oznacza, iż marka robi szach mat rywalom, bo zamierza oferować model w bezkonkurencyjnej cenie.
MG4 przez wiele lat był wielką gwiazdą portfolio marki. Płynął na fali popularności w Europie dzięki swojej konstrukcji i funkcjonalności. Dlatego klienci docenili wysiłki Morris Garage i zajmował wysoką pozycję wraz z bestsellerowymi SUV-ami ZS i HS. Nowe MG4 to pojazd, który po raz pierwszy wykorzystuje inteligentny system łączności opracowany wspólnie z OPPO. To oznacza, iż komunikacja z pojazdem wchodzi w zupełnie nowy wymiar. Stylowy kompaktowy sedan na początek zaprezentowany w dwóch kolorach nadwozia i z emitującym światło logo MG ma dostać baterię, jakiej nigdy nie miało.
Oficjalne wejście z pompą na rynek zaplanowano na 5 września. Marka już uruchomiła przedsprzedaż samochodu, a księga zamówień zostanie otwarta w sierpniu. MG 4 trafił już na linie produkcyjne więc przyjrzyjmy mu się bliżej, bo będzie miało wiele do zaoferowania.
Jaką cenę i wyposażenie otrzyma nowy samochód MG?
Nowe MG4 wyznaczy zupełnie nowy kierunek w elektryfikacji portfolio marki. Oprócz nowych IM6 i IM5 jest ważnym elementem nowej strategii energetycznej MG.
Całkowicie nowy MG4 to stylowy i pozycjonowany jako kompaktowy sedan. jeżeli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość modelu wynoszą odpowiednio 4395/1842/1551 mm, a rozstaw osi 2750 mm. Samochód zaprezentowany publiczności wyposażono w 17-calowe felgi i zupełnie nowy inteligentny system łączności MG×OPPO. Oferuje on szereg inteligentnych funkcji, w tym przygotowanie samochodu poprzez obsługę głosem z użyciem telefonu komórkowego. Użytkownicy będą mogli na przykład zdalnie uruchomić klimatyzację w swoim MG4. Dodatkowo cały ekosystem telefonu komórkowego może być wyświetlany na ekranie MG 4.
Wnętrze pojazdu (TUTAJ) jest proste i bardzo nowoczesne. Uporządkowany, schludny wygląd z ciekawym połączeniem kolorów to duży atut względem koncepcji wnętrza poprzednika. W kabinie znajduje się dwuramienna kierownica i ruchomy ekran o przekątnej 12,8-cala. Mówi się, iż w przyszłości nowe MG4 otrzyma konfigurację z dużym ruchomym ekranem o przekątnej 15,6’ cala o rozdzielczości 2,5K, a komputer pokładowy skorzysta z mocy procesora Qualcomm Snapdragon 8155. Za podwójnym uchwytem na kubki, znajduje się funkcja bezprzewodowego ładowania telefonów (50 W) z funkcją chłodzenia.
Cena modelu ma mieć poziom konkurencyjnego BYD Dolphin. Sensacją w Chinach jest jednak informacja o wersji z baterią z półstałym elektrolitem. Taka wykorzystuje stały i ciekły elektrolit żelowy (na poziomie 5%). MG wyceniło taką konfigurację na nieco ponad 100 000 juanów. To oznacza, iż standardowo wyposażone MG4 może być jeszcze tańsze. W efekcie wielu wstrzymało się z zakupem samochodów i czeka na oficjalne ujawnienie cennika w sierpniu. Wersja podstawowa wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny o mocy 161 KM (250 Nm) i akumulator LFP zapewni zasięg 437 kilometrów lub 537 kilometrów (CLTC). Szybkie uzupełnienie energii (30-80% w 20 minut) i zużycie na poziomie 10,4 kWh/100km będzie możliwe w samochodzie, który rozpędzi się do 160 km/h.
Podsumowanie
Nowy samochód elektryczny MG zaprojektował globalny zespół projektantów SAIC Design. Jego sportowy przód, grill i inne elementy stylistyczne odziedziczył po elektrycznym kabriolecie MG Cyberster. Od początku budzi więc żywe zainteresowanie publiczności na Starym Kontynencie. MG4 wyprzedza Dolphina pod względem rozmiaru, przestrzeni, konfiguracji, konstrukcji i żywotności baterii. Będzie czarnym koniem segmentu elektrycznych pojazdów i trudnym rywalem m.in. dla BYD w Europie i w Chinach.
źródło: Weibo MG, Autohome