Google kpi z opóźnionych usprawnień Siri w nowej reklamie

4 godzin temu

Google wykorzystało opóźnienia Apple w związku z funkcją spersonalizowanej Siri, by promować nadchodzącą serię Pixel 10. W najnowszej reklamie firma uderza bezpośrednio w Apple sugerując, iż konsumenci nie powinni czekać na obiecywane od roku funkcje – ale zmienić telefon.

W spocie widać komunikaty, które drwią z nieustannego przesuwania premiery Siri opartej na Apple Intelligence.

„Jeśli kupujesz nowy telefon z powodu funkcji, która już niedługo ma się pojawić… ale niedługo trwa już cały rok… możesz zmienić definicję wkrótce. Albo po prostu zmień telefon.”

Reklama odnosi się do sytuacji z WWDC 2024, kiedy Apple zapowiedział spersonalizowaną Siri zintegrowaną z Apple Intelligence, podkreślając nową funkcję jako najważniejszy element iPhone’ów 16. Firma promowała Siri jako inteligentniejszego, bardziej kontekstowego asystenta, który potrafi korzystać z danych użytkownika, m.in. z Maila, Wiadomości czy Kalendarza.

Jednak mimo obietnic, Siri w nowej wersji nie trafiła do iOS 17 ani iPhone’a 16, a na początku 2025 roku Apple potwierdził, iż funkcjonalność zostanie przesunięta na wiosnę 2026 roku. Opóźnienie wywołało rozczarowanie wśród klientów oraz pozwy zbiorowe o wprowadzającą w błąd reklamę.

Google nie przegapiło okazji, by uderzyć w konkurenta. Reklama pojawiła się tuż przed premierą Pixel 10, która ma odbyć się jeszcze w tym miesiącu. Firma wyraźnie sugeruje, iż jej własne rozwiązania AI są już dostępne, zamiast „wkrótce”.

Idź do oryginalnego materiału