Samsung kontra LG, czyli kto sprzedał więcej telewizorów OLED w Ameryce Północnej?
Mamy niemałe zamieszanie w sektorze telewizorów OLED. LG i Samsung konkurują w nim od kilku lat, a biorąc pod uwagę popularność ich modeli, do tarć po prostu musi dochodzić. W komunikacie prasowym LG twierdzi, iż wciąż sprzedaje co drugi telewizor OLED w Ameryce Północnej, mogąc się tym samym pochwalić lepszymi wynikami od Samsunga:
"Oprócz bycia światowym numerem 1 wśród marek telewizorów OLED przez 12 kolejnych lat, firma LG Electronics kontynuuje swoją tradycję doskonałości, ogłaszając dziś, iż w pierwszym kwartale 2025 roku jej sprzedaż telewizorów OLED w Ameryce Północnej (USA i Kanada) uplasowała się na pierwszym miejscu (51%). Oznacza to, iż co drugi telewizor OLED sprzedawany w Ameryce Północnej to LG OLED, według firmy badawczej Circana, LLC. To więcej niż sprzedaż wszystkich pozostałych producentów OLED razem wziętych" - poinformowało LG Electronics USA.
Telewizor LG OLED G5 z rocznika 2025; fot. LG
Podczas gdy LG powołuje się na dane firmy badawczej Circana, Samsung przywołuje wyniki innej cenionej agencji badawczej: Omdia. Kluczowa różnica tkwi w sposobie mierzenia udziału w rynku: Samsung podaje udział na podstawie wartości przychodu (łącznej wartości sprzedanych telewizorów OLED), natomiast LG koncentruje się na liczbie sprzedanych sztuk.
Według danych firmy Omdia, w pierwszym kwartale 2025 roku Samsung miał 50,3% udziału w przychodach na rynku telewizorów OLED w Ameryce Północnej, podczas gdy LG osiągnęło 34,5%. Z kolei według Circana, LG prowadziło w liczbie sprzedanych urządzeń, z udziałem na poziomie 51% w tym samym okresie.
Rozbieżność ta najprawdopodobniej wynika z sytuacji, w której LG sprzedaje więcej telewizorów OLED ogółem, natomiast Samsung osiąga wyższe przychody dzięki droższym modelom - np. większym ekranom lub flagowym telewizorom klasy premium.
Telewizor 4K Samsung OLED S95F; fot. Samsung
Niezależnie od tego, kto aktualnie prowadzi, konkurencja na rynku telewizorów OLED wyraźnie się zaostrzyła, odkąd Samsung wszedł na ten segment w 2022 roku z telewizorami QD-OLED, a później rozszerzył swoją ofertę o trzy linie OLED-ów, z których część korzysta z paneli WOLED. Wzrost konkurencji to dobra wiadomość dla konsumentów, zwłaszcza tych, którzy rozważają zakup większych telewizorów OLED w rozmiarach 77 i 83 cali. Według źródeł z branży, ceny tych modeli mają spadać wraz ze wzrostem produkcji i obniżeniem kosztów w tym roku i w kolejnych latach.
Prawie wszystkie czołowe marki telewizorów oferują dziś modele OLED w jakiejś formie. Wyjątkiem pozostaje TCL, które jednak aktywnie pracuje nad własnymi panelami RGB OLED produkowanymi metodą druku atramentowego. Według prognozy firmy UBI Research, dostawy telewizorów OLED mają wzrosnąć z około 6 milionów sztuk w 2024 roku do niemal 10 milionów w 2028 roku.
Źródło: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1749807559
[info]Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News[/info]
Zobacz więcej: