Leica planuje wypuszczenie telefona na rynek europejski

1 miesiąc temu

Producent aparatów fotograficznych Leica ma dwa powody do świętowania w tych dniach: 100 lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego masowo produkowanego aparatu 35 mm firma osiągnęła kolejny rekordowy rok. Sprzedaż w ubiegłym roku fiskalnym (31 marca) zbliżyła się do 600 milionów euro, według Matthiasa Harscha, CEO Leica Camera AG, dla Niemieckiej Agencji Prasowej. „To był dla nas absolutnie fantastyczny rok i naturalnie jesteśmy z niego niezwykle zadowoleni”. Leica rozwijała się „na skalę globalną”.

Harsch wyraził również pewność co do bieżącego roku, pomimo międzynarodowych konfliktów handlowych. Dodał, iż w USA , ważnym rynku eksportowym, nie ma lokalnej produkcji obiektywów i aparatów. choćby gdy wysokie cła stały się oczywiste, wysłano tam dużą ilość towarów. Kierownik przewiduje rychłe rozwiązanie konfliktu handlowego, a wtedy firma może patrzeć w przyszłość „bardzo optymistycznie”.

Leica rozważa teraz konkretnie wcześniej planowane wprowadzenie na rynek europejski nowego telefona z optyką Leica. Harsch mówi, iż „wkrótce coś się wydarzy” w tym temacie. Do tej pory „Leitz Phone”, nad którym Leica współpracowała z Sharp, był sprzedawany wyłącznie w Japonii . Optykę Leica można w tej chwili znaleźć w flagowych modelach chińskiego producenta telefonów Xiaomi. Aparaty odgrywają coraz ważniejszą rolę w decyzjach o zakupie telefona, wyjaśnia Harsch.

Nowe segmenty, takie jak aplikacja Leica Lux i biznes projektorów telewizyjnych laserowych, również rozwijają się bardzo pozytywnie. Duża część klientów odnawia swoje subskrypcje aplikacji. Harsch sugeruje, iż firma jest zaskoczona sukcesem, a zakupy aplikacji „znacznie przekraczają budżet”, nie podając żadnych liczb. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą robić zdjęcia w stylu Leica na swoim iPhonie. Jest to pierwszy wspólnie opracowany produkt po przejęciu norweskiej firmy Fjorden Electra AS pod koniec 2023 roku.

Prezes widzi potencjał na rynku telewizyjnym

W branży telewizorów laserowych Leica oferuje projektor Cine 1 i kompaktową wersję Cine Play 1. W zakresie sprzedaży Leica opiera się w tej chwili na sieci ponad 140 certyfikowanych dealerów, mówi Harsch. Jest to konieczne, ponieważ przejście z tradycyjnych telewizorów na projektory początkowo stanowi znaczną korektę dla wielu klientów. W drugim roku po wprowadzeniu na rynek sprzedaż rozwija się bardzo zadowalająco, mówi Harsch. W Chinach jeden na trzy telewizory jest już projektorem. Leica z kolei działa wyłącznie w segmencie premium ze swoimi urządzeniami. Przy globalnym wolumenie wynoszącym około 100 miliardów dolarów rynek telewizyjny oferuje duży potencjał.

Według Harscha globalny rynek aparatów fotograficznych odbił się po tym, jak wzrost fotografii telefonowej spowodował chwilowy spadek sprzedaży u wielu producentów. w tej chwili ponownie obserwuje się dwucyfrowe roczne wskaźniki wzrostu. Leica korzysta z tego, na przykład, dzięki aparatom pełnoklatkowym, takim jak seria Leica Q. „Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży” — mówi Harsch.

W roku obrotowym 2023/24 (31 marca) Leica Camera AG, zatrudniająca około 2400 pracowników na całym świecie, zwiększyła swoje przychody o 14 procent do 554 milionów euro. 100 lat temu pierwszy aparat 35 mm został zaprezentowany publiczności na wiosennych targach w Lipsku. Na późniejszą godzinę dzisiaj zaplanowano konferencję prasową w siedzibie firmy w Wetzlar, w środkowej Hesji.

Idź do oryginalnego materiału