
Firma LG Electronics ogłosiła wprowadzenie webOS Hub 3.0, najnowszej wersji swojej platformy telewizyjnej przeznaczonej dla producentów zewnętrznych.
Zaktualizowany system wprowadza funkcje oparte na sztucznej inteligencji oraz nową technologię System-on-Chip (SoC), która ma zapewnić wyższą wydajność w porównaniu do poprzedniej wersji. Platforma webOS Hub 3.0 będzie początkowo dostępna dla telewizorów UHD z odświeżaniem 60 Hz. Od lipca jej wsparcie zostanie rozszerzone o modele UHD 120 Hz wyposażone w technologię mini-LED.
Do głównych nowości w webOS Hub 3.0 należą funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak rekomendacje głosowe obsługiwane przez ThinQ AI, poprawa jakości obrazu z wykorzystaniem sieci neuronowej oraz funkcje dźwięku AI, które redukują hałas i poprawiają wyrazistość mowy.
Aktualizacja wprowadza również:
- Obsługę lokalnego przyciemniania dla modeli mini-LED.
- Funkcję Multiview, pozwalającą na oglądanie obrazu w trybach Side-by-Side oraz Picture-in-Picture.
- Tryb Always On Display.
- Wsparcie dla standardów łączności Wi-Fi 6 i Auracast Bluetooth audio.
- Treści i funkcje dla graczy
W nowej wersji platformy użytkownicy otrzymują dostęp do usług OTT oraz bezpłatnej, wspieranej reklamami platformy telewizji strumieniowej LG Channels. Usługa ta oferuje w tej chwili 4000 kanałów na 33 rynkach, a jej włączenie w Polsce jest planowane w najbliższej przyszłości.
Dla graczy przygotowano nowy Gaming Portal, który integruje gry w chmurze i aplikacje webOS, pozwalając na ich uruchamianie bez potrzeby korzystania z zewnętrznej konsoli. Portal uzupełniają funkcje Game Dashboard i Game Optimizer.
Platforma webOS Hub jest ofertą B2B firmy LG, skierowaną do zewnętrznych producentów telewizorów. W ciągu ostatnich pięciu lat do ekosystemu dołączyło ponad 600 marek.
LG prezentuje UltraFine 40WT95UF – pierwszy monitor 5K2K z Thunderbolt 5
Jeśli artykuł LG prezentuje platformę webOS Hub 3.0 dla telewizorów marek zewnętrznych nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.