Rok 2020 i 2021 to czas ogromnego wzrostu zainteresowania systemami wideokonferencyjnymi i rozwiązaniami do pracy zdalnej. Ta eksplozja popularności i zapotrzebowania na kamery, wideobary, mikrofony czy głośniki konferencyjne sprawiła, iż firmy zaczęły bardzo efektywnie rozwijać swoją ofertę i wprowadzać do niej coraz nowsze rozwiązania, odpowiadające na bardzo dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów.
Jednym z producentów, którzy zdecydowanie wykorzystali szansę, jaką przyniosły zmiany rynkowe była firma Jabra.
Dzisiaj, gdy większość pracowników wróciła do biur, najpopularniejszym modelem wykonywania swoich obowiązków zawodowych jest praca hybrydowa, a wideokonferencje realizowane są przede wszystkim w niewielkich salach, a choćby przestrzeniach otwartych. Producent może pochwalić się bardzo rozbudowanym portfolio, w którym znajdziemy rozwiązania dla każdej przestrzeni: od największych sal spotkań, przez małe huddle roomy, aż po pracę w drodze.
12 czerwca br. Jabra zorganizowała w swoim nowym, warszawskim biurze spotkanie, w trakcie którego prezentowane były wyniki globalnego badania producenta, dotyczącego wykorzystania małych sal konferencyjnych we współczesnym środowisku pracy. Eksperci producenta opowiadali, jakie zalety przynosi technologia AI, zastosowana w rozwiązaniach marki, a także prapremierowo zaprezentowany został najnowszy wideobar dla małych sal konferencyjnych Jabra PanaCast 40 VBS.
Nie mogło nas tam zabraknąć!
Czerwcowe spotkanie rozpoczęła Jagoda Leszczyńska – Enterprise Marketing Manager CEE w Jabra, która przedstawiła nam wyniki badania Jabra, przeprowadzonego wśród pracowników na całym świecie, poświęcone problemowi, jak małe przestrzenie do spotkań kształtują współczesną pracę.
Jabra jest jedną z tych firm, które przywiązują ogromną wagę do danych i każdego roku przeprowadzają bardzo wiele drobiazgowych badań, prezentujących najważniejsze trendy, rozwój technologii na różnych rynkach oraz zmieniające się potrzeby ich odbiorców.
Co sprawia, iż spotkanie jest udane? Na pewno poczucie bycia widzianym i słyszanym. Pewność siebie, pozwalająca na swobodne dzielenie się swoimi pomysłami – z całą pewnością. Jednak w dzisiejszym środowisku pracy hybrydowej, nie zawsze wszystkie te elementy są zapewnione. Technologia lub jej brak często jest przeszkodą, aby w trakcie wideokonferencji czy pracy zdalnej poczuć się tak naturalnie, jak w trakcie spotkań odbywających się twarzą w twarz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, iż sytuacja, w której rozumiemy tylko część słów mówiącej do nas osoby albo nie jesteśmy w stanie zobaczyć reakcji osoby znajdującej się po drugiej stronie monitora nie jest komfortowa. Niestety, dokładnie tak dzieje się w wielu małych salach do spotkań, w których brak jest odpowiednich rozwiązań do wideokonferencji.
W mniejszych przestrzeniach, znajdujących się w biurach, drzemie olbrzymi potencjał. To miejsca, gdzie toczy się wiele ważnych rozmów, powstają i ewoluują pomysły, zespoły budują wzajemne zaufanie i zawiązywane są relacje osobiste. Jak pokazuje doświadczenie, większość aktywności, które wpływają na rozwój biznesu i pozwalają doprowadzić dane zadanie do końca nie wymaga, aby równocześnie w tym samym miejscu, nad danym zadaniem, pracowało bardzo wiele osób. Napędem biznesu są małe zespoły, współpracujące w skupieniu. Nic dziwnego zatem, iż zdecydowanie najwięcej spotkań odbywa się właśnie w małych salach. Zbyt często jednak przestrzenie te nie są wykorzystywane, głównie ze względu na słabe wyposażenie i przestarzałe rozwiązania technologiczne.
W styczniu 2025 roku, firma Jabra postanowiła zapytać pracowników, w różnych częściach świata, dlaczego małe sale mają znaczenie? Producent chciał lepiej zrozumieć nie tylko najpopularniejsze scenariusze, ale także strategie i wyzwania, przed którymi stoi biznes, aby móc je zamienić w wysokowydajne huby do wideokonferencji i współpracy.
Zwróciła na to uwagę reprezentująca dział marketingu firmy Jabra Jagoda Leszczyńska – badania te potwierdziły, iż aż 94% pracowników uczestniczy w spotkaniach w małych salach, 92% rezerwuje zbyt duże sale do swoich potrzeb, a 80% traci czas na szukanie odpowiednio wyposażonej przestrzeni.
Równocześnie przeprowadzane badania pokazały również, iż małe sale są idealnym miejscem dla potrzeb „burzy mózgów” z pracownikami, ułatwiają współpracę, są znakomitą przestrzenią coachingową, pozwalają lepiej skupić się nad realizowanymi projektami, a w szczególności trudnymi zadaniami, a jednocześnie są znakomitym miejscem do poszukiwania inspiracji czy prac koncepcyjnych.
Jednak równocześnie małe sale nie spełniają swojej roli. Tylko połowa z sal jest uzbrojona w rozwiązania technologiczne, umożliwiające efektywne spotkania, a aż 79% wszystkich badanych, nie może przeprowadzić produktywnego spotkania, właśnie z powodu braku odpowiedniej technologii; 72% uważa, iż gdyby sale były dobrze wyposażone, ich produktywność byłaby lepsza; zdaniem 70% lepiej wyposażone sale zwiększyłyby pewność siebie w zabieraniu głosu. Obecnie, jak pokazują badania Jabra, tylko 30% pracowników jest pewnych, iż podczas spotkań hybrydowych zawsze dobrze widzi i słyszy wszystkich uczestników.

W nowym biurze GN w Warszawie znajdują się duże, przestronne, otwarte powierzchnie, gdzie na co dzień swoje obowiązki wykonują specjaliści pracujący dla poszczególnych marek grupy.
Oczywiście świat nie znosi pustki i pracownicy próbują jakoś na własną rękę poradzić sobie z tymi problemami: 58% z pytanych używa swoich biurek do spotkań hybrydowych, natomiast 33% prowadzi spotkania na korytarzach. Te wszystkie aspekty przekładają się na trzy główne, fundamentalne wnioski, wynikające z badania: 94% pracowników odbywa spotkania w małych pomieszczeniach; 73% twierdzi, iż kooperacja jest lepsza i mogą się bardziej skupić, a podobna liczba uważa, iż małe sale wpływają pozytywnie na zaufanie i sprzyjają uczestnictwu w spotkaniach na równych warunkach; 72% twierdzi, iż gdyby ich sale były wyposażone w odpowiednie rozwiązania technologiczne ich produktywność by wzrosła.
W odpowiedzi na przeprowadzone badania i płynące z nich wnioski, firma Jabra postanowiła stworzyć rozwiązanie idealnie wpisujące się właśnie w krajobraz małych sal do spotkań, reagując na problemy i wyzwania w nich występujące.

Nowy wideobar PanaCast 40 VBS jest dostarczany w pudełku, które ułatwia bezpieczne rozpakowanie urządzenia oraz jest wyposażony w akcesoria montażowe, za sprawą których, zgodnie z zapewnieniami producenta, od rozpakowania pudłeka do uruchomienia wideokonferencji nie potrzeba więcej czasu niż 12 minut!
Za pierwszą instalację, car zapłacił złotem
Kolejną część prezentacji przedstawił inżynier sprzedaży z firmy Jabra Adrian Masłowski, który rozpoczął od krótkiego przedstawienia historii i najważniejszych faktów, związanych z firmą GN, która w 2000 roku kupiła markę Jabra.
Historia firmy GN jest naprawdę imponująca i nie może nie robić ogromnego wrażenia.
GN nosząca pierwotnie nazwę The Great Northern Telegraph Company, została założona w Danii w 1869 roku. Aspiracją jej założyciela było stworzenie potężnej, międzynarodowej firmy telegraficznej.
Jej pierwszym spektakularnym kontraktem była zawarta – w roku założenia – z carem Rosji umowa, w myśl której firma, jako jedyna miała prawo i obowiązek do stworzenia, i utrzymania linii telegraficznej, łączącej Europę z Dalekim Wschodem. Było to pierwsze w historii świata takie rozwiązanie, zaś za zrealizowany z sukcesem projekt, duńskie przedsiębiorstwo otrzymało honorarium wypłacone w złocie!
Kolejne lata to konsekwentny rozwój marki, zdobywanie nowych rynków i ogólnoświatowa ekspansja oraz powiększanie portfolio oferowanych produktów.

Czerwcowe spotkanie rozpoczęła Jagoda Leszczyńska – Enterprise Marketing Manager CEE w Jabra, która przedstawiła nam wyniki badania Jabra, przeprowadzonego wśród pracowników na całym świecie, poświęcone problemowi, jak małe przestrzenie do spotkań kształtują współczesną pracę.
W 1985 roku The Great Northern Telegraph Company zmieniła nazwę na GN Store Nord, a w marcu 1992 roku już jako spółka zależna GN, uruchomiła pierwszą prywatną sieć telefonii komórkowej w Danii.
Dzisiaj GN Audio jest światowym liderem w dziedzinie zestawów słuchawkowych, z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami, znajdującymi się w ofercie, wśród których można wskazać chociażby aparat słuchowy, który zamiast pętli indukcyjnej, do wzmocnienia słyszenia wykorzystuje technologię 2,4 GHz, czy pierwszy na świecie aparat słuchawkowy Made for iPhone, bazujący na tej samej transmisji.
Z rozwiązań firmy Jabra korzysta w tej chwili 80% firm z listy Fortune 500, co jest wynikiem więcej niż imponującym, a różne modele producenta można na co dzień znaleźć w biurach firm z sektora bankowego, finansowego, farmaceutycznego, a także korzystają z nich praktycznie wszystkie przedsiębiorstwa branży automotive!
Firma jest obecna w 100 krajach, łącznie zatrudnia ponad 7000 pracowników, z których aż 15% pracuje w działach R&D – i co szalenie ważne dla innowacyjności jej produktów – aż 9% dochodu jest inwestowane właśnie w projektowanie i rozwój innowacyjnych projektów.

To nie tylko bardzo nowoczesne i świetne, pod względem stylistyki biuro, ale także bardzo funkcjonalny showroom, w którym można zapoznać się z wieloma rozwiązaniami marki Jabra.
Chodzą pogłoski, iż jest ktoś na świecie, kto potrafi z pamięci wymienić wszystkie produkty znajdujące się w ofercie Jabra…
…to fakt, ponieważ katalog tych rozwiązań jest naprawdę ogromny i znajduje się w nim kilkadziesiąt różnych produktów, tworzonych z myślą o potrzebach różnych klientów. I to właśnie przekłada się na tak rozbudowaną ofertę. Aspiracją Jabra nie jest stworzenie jednego uniwersalnego rozwiązania, które będzie tylko w pewnym stopniu spełniało wymagania wszystkich odbiorców, bo tak naprawdę nie ma na świecie „słuchawek dla wszystkich”, ale dba ona o to, aby każdy mógł tutaj znaleźć coś dla siebie. Producent słynie przede wszystkim z produkcji najwyższej jakości zestawów słuchawkowych i to właśnie dźwięk zawsze był priorytetowy dla marki i stał się on swego rodzaju wizytówką rozwiązań producenta.
Co jednak równie ważne, producent bardzo dba o to, aby oferowane przez niego rozwiązania zapewniały maksymalny poziom bezpieczeństwa i chroniły słuch. Co więcej, są to rozwiązania, którym można zaufać, ponieważ w ramach grupy GN, w strukturach której działa Jabra, od wielu lat funkcjonują również marki specjalizujące się właśnie we wsparciu słyszenia, ochronie słuchu i bezpieczeństwie.

Drugą część prezentacji przedstawił inżynier sprzedaży z firmy Jabra Adrian Masłowski, który rozpoczął od krótkiego przedstawienia historii i najważniejszych faktów związanych z firmą GN, która w 2000 roku kupiła markę Jabra, a następnie szczegółowo omówił portfolio producenta oraz zapoznał nas z możliwościami nowego wideobara.
W słuchawkach Jabra znajdziemy m.in.: algorytmy zabezpieczające przed chwilowymi skokami głośności, hałasem czy sprzężeniami, które mogłyby uszkodzić narząd słuchu.
Pomimo tych zaawansowanych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa, wciąż wiele osób zadaje sobie pytanie, dlaczego zdecydować się na profesjonalne, a nie konsumenckie słuchawki? Odpowiedź jest bardzo prosta. Chociaż modele, dostępne w powszechnej, masowej sprzedaży, zapewniają bardzo dobrą jakość odtwarzanej muzyki, to jednak w większości przypadków są wyposażone w niskiej jakości mikrofony. Co za tym idzie, chociaż my słyszymy doskonale naszego rozmówcę, to z drugiej strony te wrażenia mogą już nie być tak przyjemne. W komunikacji biznesowej nie jest istotne tylko to, jak my słyszymy, ale także jak nas słyszą. Ponadto, to właśnie głos, komunikaty i wypowiadane przez nas sentencje są bramą do świata AI. Ponieważ mówimy znacznie szybciej niż piszemy, to wciąż najwygodniejszy sposób komunikowania się z narzędziami sztucznej inteligencji.
Jednak, aby mogła efektywnie realizować swoje zadania i nas wspierać, konieczna jest znakomita czytelność naszej mowy, a nie da się jej osiągnąć bez wysokiej jakości mikrofonów. Im lepsze mikrofony tym lepsza współpraca, nasze pytania będą lepiej zrozumiane, przygotowana przez sztuczną inteligencję transkrypcja dokładniejsza. A już za rogiem czeka niezwykle imponująca technologia symultanicznego tłumaczenia, która w oparciu o naszą próbkę głosu, pozwala usłyszeć osobom znajdującym się po drugiej stronie, nas mówiących płynnie w innym języku! Tego jednak również, niestety, nie da się uzyskać bez odpowiednio dobrych mikrofonów.
W ofercie znajdziemy zarówno słuchawki do pracy w biurze, w domu, w podróży, rozwiązania douszne, które mogą w trakcie biurowych godzin być wykorzystane do wideokonferencji, a poza nimi do słuchania muzyki w wysokiej jakości. Ponadto producent może pochwalić się także specjalistycznymi rozwiązaniami dla centrów call center, pracowników branży retail (seria Perform 75) czy dla profesjonalistów, którzy potrzebują niezawodnej komunikacji w głośnym otoczeniu (BlueParrott). Słuchawki BlueParrott są szczególnie polecane dla kierowców ciężarówek, pracowników magazynów, centrów logistycznych, sklepów, hoteli, szpitali, a także dla specjalistów terenowych, techników i instalatorów.

Nowe biuro Jabra to naprawdę fantastyczna i wielofunkcyjna przestrzeń.
Spośród tego przeogromnego katalogu rozwiązań, Adrian Masłowski postanowił zwrócić uwagę na dwa niezwykle interesujące i jego ulubione produkty.
Pierwszym z nich są słuchawki Evolve2 65 Flex, które można określić mianem najlepszego kompana w podróży. To najbardziej mobilny spośród wszystkich modeli, znajdujących się w ofercie producenta, uwielbiany przede wszystkim przez profesjonalistów, którzy pracują w domu, biurze, a także w trasie pomiędzy tymi dwoma lokalizacjami.
Słuchawki zapewniają wciąż znakomitą jakość dźwięku, ale równocześnie zostały wyposażone w składany pałąk, dzięki czemu mieszczą się w torbie na laptopa, a choćby niewielkiej torebce oraz chowany mikrofon, za sprawą czego, po wyjściu z biura, można ich używać jako zwykłych, konsumenckich słuchawek nausznych. Model Evolve2 65 Flex łączy wysoki poziom komfortu, niską wagę z bardzo skuteczną eliminacją szumów otoczenia.
Drugą ze wspomnianych konstrukcji, był model Evolve2 55, który jest najlżejszym wariantem spośród całej rodziny rozwiązań Evolve2.
To profesjonalne słuchawki do pracy zarówno w biurze, jak i w domu, o bardzo szerokiej funkcjonalności. Zapewniają znakomitą jakość dźwięku, doskonałą zrozumiałość mowy, są bardzo komfortowe, mają mikrofon na odchylanym pałąku, który wraz ze zmianą położenia automatycznie go wycisza. Zostały wyposażone w układ aktywnego eliminowania hałasu, który potrafi wyeliminować chociażby gwar w trakcie pracy w kawiarni, bawiące się w tle dzieci czy rozmawiających nieopodal kolegów z zespołu.
Słuchawki mogą pracować w odległości do 30 m i zostały wyposażone w baterię zapewniającą nieprzerwaną pracę przez 16 godzin, a także system Jabra ClearVoice Microphone, zapewniający najwyższy poziom zrozumiałości mowy.
Ponadto producent ma w swojej ofercie zestawy konferencyjne audio, a od trzech lat, wykorzystując przeogromne doświadczenie w dostarczaniu najwyższej jakości rozwiązań audio, marka Jabra konsekwentnie rozwija również gałąź wideo. I to prowadzi nas do premiery najnowszego zestawu wideokonferencyjnego producenta.

Nowy wideobar PanaCast 40 VBS w pełnej krasie.
Wciąż wiele, ale za mniej
Kolejnym punktem spotkania była prezentacja najnowszego systemu, który po raz pierwszy został przedstawiony światu w trakcie tegorocznych targów ISE i który również był jednym z powodów czerwcowego spotkania w siedzibie Jabra w Warszawie.
To model PanaCast 40 VBS, który jest jedynym na rynku wideobarem, stworzonym właśnie z myślą o małych salach konferencyjnych, bazującym na systemie Android.
Urządzenie opiera się na sukcesie i sprawdzonych rozwiązaniach, wdrożonych w modelu PanaCast 50 VBS, jednak w odróżnieniu od niego zamiast trzech kamer mamy dwie kamery, które jednak wciąż zapewniają 180-stopniowe pole widzenia, a ponadto cała elektronika została zamknięta w znacznie bardziej kompaktowej obudowie.
Szczególnie istotny jest tutaj właśnie ten szeroki kąt widzenia. Gdy przypatrzymy się innym, dostępnym na rynku systemom, mającym kamery o kątach 120 czy 140 stopni, takie urządzenie, aby objąć swym zasięgiem całą salę, musi być odsunięte od uczestników spotkania o 1,5 m do 2 m, a w mniejszych pomieszczeniach, to bardzo znacząca wartość. Urządzenie z zestawem kamer, które będą widziały w zakresie 180 stopni można umieścić pod ekranem, widzowie mogą znajdować się zaraz przed urządzeniem i każdy z uczestników spotkania będzie doskonale widoczny po drugiej stronie.
Co więcej, gdy takie niewielkie urządzenie umieścimy na wysokości wzroku, osoba rozmawiająca z nami online, będzie miała wrażenie jakbyśmy komunikowali się z nią twarzą w twarz.
Urządzenie jest w pełni kompatybilne z Microsoft Teams, Zoom i konfiguracjami BYOD, bazuje na MDEP (Microsoft Device Ecosystem Platform) co zapewnia większe bezpieczeństwo i znacznie wyższy poziom samych wideokonferencji. Dzięki Intelligent Meeting Space użytkownicy mogą dokonać pełnej personalizacji i wprowadzić wirtualne granice w przestrzeni konferencyjnej, co jest znakomitym rozwiązaniem dla potrzeb wideokonferencji, odbywających się w przestrzeni półotwartej czy otwartej, a także pomieszczeń ze szklanymi ścianami. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie wykluczyć sytuację, iż ktoś przechodząc za ścianą, przypadkowo weźmie udział w naszej wideokonferencji. Dzięki systemowi Jabra+ możemy z łatwością zarządzać wszystkimi nowymi funkcjami i aktualizować naszą jednostkę.
Jeżeli chodzi o dźwięk, nowe urządzenie zostało wyposażone w jeden głośnik, zestaw sześciu mikrofonów oraz zaawansowane, inteligentne algorytmy audio, zapewniające dźwięk najwyższej jakości.

Biuro udostępnia również pracownikom wiele komfortowych przestrzeni do jednoosobowej, indywidualnej pracy czy spotkania zdalnego.
Urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewniało maksymalną szybkość, wygodę pracy i łatwość użytkowania już od samego etapu instalacji. Jest ona bardzo szybka, łatwa i zgodnie z zapewnieniami producenta, od rozpakowania pudełka do rozpoczęcia spotkania nie potrzeba więcej niż 12 minut! Jest to najważniejszy parametr, szczególnie w dużych korporacjach, w których znajduje się mnóstwo małych sal, wymagających zainstalowania nowego PanaCasta.
Ciekawostką może być nowe opakowanie umożliwiające konfigurację bez konieczności wyjmowania produktu z pudełka i instalację jeszcze z foliami, i materiałami ochronnymi, dzięki czemu możemy być pewni, iż nasze nowe urządzenie nie ulegnie porysowaniu czy obiciu w trakcie montażu. Ponadto mamy tutaj również system ułatwiający prowadzenie kabli, a sam PanaCast 40 VBS może zostać zarówno zainstalowany na ścianie, jak i ustawiony na biurku dzięki specjalnej stopce.
Chociaż PanaCast 50 VBS firmy Jabra jest wciąż znakomitym produktem, to jednak dla potrzeb małych sal konferencyjnych mógł to być przeskalowany model, a poza tym było to rozwiązanie wymagające nieco większych nakładów finansowych, co w przypadku wyposażania biura, w którego skład wchodzi kilkadziesiąt małych sal, mogło być sporym problemem.
Czym z euforią chwalą się przedstawiciele firmy Jabra, nowy model, mając wciąż bardzo rozbudowaną funkcjonalność, kosztuje zaledwie 1499 dolarów, co w odniesieniu do jego możliwości wydaje się być kwotą zdecydowanie niewygórowaną.

Nowe rozwiązania marki Jabra komunikują się oczywiście przy pomocy połączenia USB-C, które dzisiaj stało się już standardem branżowym na rynku rozwiązań wideokonferencyjnych.
Nowe biuro, które zarazem jest showroomem
Firma GN otworzyła w stolicy centrum badań i rozwoju oraz IT już w 2022 roku, a dobre wyniki spółki sprawiły, iż niedługo utworzone zostało również centrum usług finansowych.
Chociaż ambitny plan zakładał zatrudnienie 100 specjalistów, dzisiaj, łącznie w firmie w Polsce zatrudnionych jest już ponad 300 specjalistów!
Po części, w której przedstawione zostały prezentacje dotyczące najnowszego badania Jabra oraz premierowego produktu Jabra PanaCast 40 VBS mieliśmy przyjemność zwiedzić nową przestrzeń i zaglądnąć w wiele jej zakamarków.
Nowe biuro, w którym odbyło się czerwcowe spotkanie, znajduje się w butikowym biurowcu Saski Crescent przy ul. Królewskiej w Warszawie, a nowa siedziba GN zajmuje całe trzecie piętro, oferując pracownikom i gościom powierzchnię wynoszącą ponad 2000 m2. Ciekawostką może być fakt, iż w GN, aż ¼ biura zajmuje dział badań i rozwoju, który jest wspólny dla wszystkich marek, działających w ramach grupy, co z kolei pozwala na swobodną wymianę doświadczeń i rezultatów prowadzonych badań, dzięki czemu każda z firm z grupy może oferować rozwiązania na tak wysokim poziomie zaawansowania.

Jedna z wielu, mniejszych sal do spotkań i wideokonferencji, znajdujących się w nowym biurze grupy GN. Oczywiście każda z nich została wyposażona w odpowiednie rozwiązania Jabra, które są wykorzystywane na co dzień przez pracowników, a gościom biura dają możliwość zapoznania się z ich funkcjonalnością.
Na słowa uznania zasługuje rekordowe tempo, w którym powstało. Wszystkie prace, związane z fitoutem, udało się zamknąć w ośmiu miesiącach. W tym czasie została wybrana lokalizacja, stworzona pierwsza koncepcja architektoniczna, która ewoluowała tak, aby zapewnić nie tylko komfort pracującym tutaj na co dzień fachowcom, ale także aby zapewniała odpowiednią ekspozycję i możliwość zaprezentowania wielu produktów z oferty Jabra.
Cała, ogromna przestrzeń została podzielona na kilkanaście stref i sal. Mamy tutaj niewielkie huddle roomy, idealnie wpisujące się w dzisiejsze trendy rynkowe i w tematykę czerwcowego spotkania prasowego. Komfortowo mogą pracować w nich 3-4, a dzięki znajdującym się w każdej z sal rozwiązaniom Jabra PanaCast, w różnej odsłonie, mogą być to również znakomite miejsca dla potrzeb spotkań wideokonferencyjnych.
W utrzymanym w nowojorskim, loftowym, nowoczesnym stylu biurze, znajdziemy również mniejsze sale do pracy indywidualnej czy spotkań zdalnych 1 na 1, budki akustyczne, w których wygodnie i dyskretnie można prowadzić rozmowy telefoniczne czy pomieszczenia o podniesionej izolacji akustycznej, w których np. działy HR mogą prowadzić swoją działalność, rekrutować nowych pracowników, w tym rozmawiać o tak poufnych zagadnieniach, jak wynagrodzenie czy dane osobiste.

Ciekawostką może być fakt, iż w biurze znajdują się dwie kantyny. Dzięki temu, gdy w jednej z nich odbywa się jakieś wydarzenie, pracownicy biura mogą wciąż swobodnie i wygodnie przygotowywać i spożywać posiłki w trakcie godzin pracy.
W skład biura wchodzi również duża, imponująca przestrzeń z ogromnym monitorem 21:9 i systemem PanaCast 50 VBS, która jest referencyjną, najlepszą jaką można zaprojektować salą do wideokonferencji w większym gronie. Jest tutaj kilka otwartych przestrzeni z kilkudziesięcioma monitorami i stanowiskami dla potrzeb codziennej pracy biurowej, co ogromnie ważne również z dostępem do naturalnego światła. Mamy tutaj dwie kuchnie, dzięki czemu, choćby gdy w biurze odbywa się event, nie paraliżuje on codziennej pracy całego biura, a także przestrzeń relax oraz gaming room, w którym na co dzień testowane są rozwiązania marki SteelSeries specjalizującej się właśnie w produkcji akcesoriów dla gamerów, a również działającej w ramach grupy GN. W jego strukturach znajduje się również nowoczesny showroom Jabra, dostępny dla firm i partnerów biznesowych. To przestrzeń, w której klienci mogą osobiście przetestować rozwiązania Jabra, w tym PanaCast 40 VBS i inne systemy audio-wideo marki. Showroom oferuje możliwość zorganizowania demo, testów porównawczych oraz bezpośrednich konsultacji z ekspertami Jabra.

W skład biura wchodzi również duża, imponująca przestrzeń z ogromnym monitorem 21:9 i systemem PanaCast 50 VBS, która jest referencyjną, najlepszą, jaką można zaprojektować, salą do wideokonferencji w większym gronie. Znajduje się tutaj kilka otwartych przestrzeni z kilkudziesięcioma monitorami i stanowiskami dla potrzeb codziennej pracy biurowej – a co ogromnie ważne – również z dostępem do naturalnego światła.
Podsumowanie
Zawsze warto odwiedzić polskie biuro firmy Jabra i spotkać się z pracującymi w nim specjalistami, choćby bez konkretnego pretekstu. To znakomita okazja, aby zainspirować się interesującymi rozwiązaniami technologicznymi, porozmawiać o nowych produktach, trendach i rynku.
Jednak 12 czerwca było kilka, bardzo konkretnych powodów. Po pierwsze to doskonała okazja zwiedzenia nowej, polskiej siedziby grupy GN w strukturach której, od ponad dwóch dekad, działa firma Jabra. Od kwietnia tego roku, mieści się ona w nowoczesnym, butikowym biurowcu w sercu Warszawy i zajmuje całe piętro o powierzchni ponad 2000 m2, w której nie tylko na co dzień działają poszczególne piony firmy, ale która jest także fantastycznym showroomem z wieloma uzbrojonymi od podłogi po sufit technologią salami o różnych wielkościach.
Główną osią spotkania były oczywiście małe sale wideokonferencyjne, które tego dnia odmieniano przez wszystkie przypadki. Nie tylko zaprezentowane zostały niezwykle interesujące wyniki badań, przeprowadzonych przez firmę Jabra na całym świecie, ale także swoją premierę miał najnowszy produkt Jabra PanaCast 40 VBS, stworzony z myślą o tych właśnie przestrzeniach. To niezwykle funkcjonalne urządzenie, o olbrzymich możliwościach i co ważne, w szczególności gdy w biurze znajduje się wiele sal, o znakomitym stosunku ceny do jakości! Wszystko wskazuje na to, iż będzie to prawdziwy hit producenta!
Natomiast dzień 12 czerwca tego roku był bardzo inspirującym i pełnym wiedzy, przedwakacyjnym czwartkiem!