W 2025 roku Microsoft wprowadził istotne zmiany w programie Cloud Solution Provider (CSP), które mają duży wpływ na partnerów oraz klientów korzystających z usług chmurowych takich jak Microsoft 365, Azure czy Dynamics 365. Aktualizacje objęły zarówno politykę cenową, nowe opcje subskrypcji, jak i zaostrzone wymagania wobec partnerów.
Od 1 kwietnia 2025 r. obowiązuje 5-procentowa podwyżka cen dla miesięcznych płatności w ramach rocznych i trzyletnich subskrypcji, obejmująca wszystkie najważniejsze produkty Microsoft, w tym Microsoft 365, Office 365, Dynamics 365 oraz Power Platform. Zmiana ta nie dotyczy subskrypcji opłacanych rocznie z góry, co ma zachęcać klientów do wyboru tej formy płatności. Równocześnie zakończono darmowe wsparcie Tier 1 dla licencji Microsoft, co wymusiło na partnerach dostosowanie modeli obsługi klienta.
Od 1 czerwca 2025 r. partnerzy CSP mogą oferować trzyletnie subskrypcje dla Microsoft 365 E3 i E5 (z Teams lub bez) oraz Teams Enterprise, dostępne wyłącznie z płatnością z góry lub w cyklu rocznym/trzyletnim, przy minimalnym zakupie 100 licencji. Od 1 lipca 2025 r. podobne opcje pojawią się dla Microsoft 365 E5 Security i E5 Compliance mini suite. Dodatkowo, Microsoft wprowadził promocje, m.in. 10% zniżki na trzyletnie subskrypcje E3 i E5 oraz mini suit dla nowych klientów.

Od 1 października 2025 r. zaczną obowiązywać nowe, bardziej rygorystyczne wymagania autoryzacyjne dla partnerów CSP. Członkowie Direct Bill Partners będą musieli wykazać się przychodem minimum 1 mln USD w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a dystrybutorzy – 30 mln USD na region. Wszyscy partnerzy będą musieli spełnić ponadto nowe kryteria bezpieczeństwa, takie jak wdrożenie uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) i uzyskanie określonego poziomu punktacji bezpieczeństwa w Partner Center. Dodatkowo, partnerzy będą musieli posiadać co najmniej jedną desygnację Solutions Partner i przejść automatyczną ocenę operacyjną.
TD Synnex, jako jeden z głównych dystrybutorów Microsoft, dostosowuje swoją ofertę do tych zmian, zapewniając partnerom wsparcie w zakresie zarządzania subskrypcjami, fakturowania i szkoleń. Firma rozwija też programy wsparcia dla partnerów SMB w zakresie Azure oraz inicjatywy ułatwiające skalowanie biznesu chmurowego.