Canyon prezentuje nowego Grizla – model gravelowy zaprojektowany z myślą o tych, którzy z jednej strony szukają roweru uniwersalnego, a z drugiej – chcą pójść dalej niż wcześniej. Grizl w nowej odsłonie to odpowiedź na rosnące potrzeby rowerzystów eksplorujących nie tylko nieznane trasy, ale i nieznane potrzeby.

Jeden rower, wszystkie przygody
Nowy Grizl to wciąż rower gravelowy, ale w pełnym znaczeniu tego słowa – o zwiększonym prześwicie na opony (do 54 mm), bardziej pojemnym trójkącie ramy i licznych punktach montażowych. Jest kompatybilny z bagażnikami z przodu i z tyłu, ma nową geometrię zoptymalizowaną pod kątem zjazdów, a także standardowe komponenty – okrągła sztyca, klasyczne obejmy, rura sterowa 1 1/8″. Routing półzintegrowany ma eliminować uszkodzenia ramy od prowadnic pancerzy. Do tego aż 7 rozmiarów dla rowerzystów od 160 do 200+ cm.
Poprzedniego – który na pierwszy rzut oka wyglądał bardzo podobnie – mieliśmy w teście. Oto przypominajka.
Nowością jest również ECLIPS (Endless Charge & Lighting Integrated Power System) – system zasilania i ładowania, oparty na piaście dynamo SON i wewnętrznie prowadzonym akumulatorze Lupine Smartcore. Dzięki temu oświetlenie Nano SL i C14 oraz port USB-C pozwalają na jazdę i ładowanie urządzeń off-grid.

Dwa modele, jedna rama
Nowa linia Grizl CF bazuje na jednej ramie z włókna węglowego, dostępnej w dwóch wersjach osprzętowych:
- Grizl OG (Original Graveller): bliżej pierwotnej koncepcji modelu. Rower do codziennego użytku, weekendowych wycieczek i krótszych wypraw.
- Grizl Escape: wariant długodystansowy, przeznaczony do jazdy z pełnym obciążeniem, także wielodniowych wypraw bikepackingowych.
Oba modele oferują te same adekwatności jezdne, ale różnią się konfiguracją i przeznaczeniem.
Grizl OG – wersja klasyczna
- Napędy SRAM XPLR i Shimano GRX (tzw. pure gravel), z szerokim zakresem przełożeń.
- Klasyczna kierownica HB0067 i mostek ST0046 z łagodnym flarem i odgięciem, możliwość pełnej regulacji kąta.
- Opony Schwalbe G-One RX 45 mm – wszechstronne, również na asfalt.
- Dostępne cztery wersje – ceny od €2,399 do €7,999.


Grizl Escape – wersja wyprawowa
- Napędy typu mullet z kasetami MTB, do jazdy z dużym obciążeniem i stromych podjazdów.
- Kierownica Full Mounty 31,8 mm – więcej miejsca na dłonie i akcesoria.
- Opony Schwalbe G-One Overlander 45 mm – wytrzymałość i trakcja na długich dystansach.
- Trzy modele – ceny od €2,999 do €6,999.
Zawieszenie Canyon x DT Swiss RIFT
Modele z dopiskiem RIFT są wyposażone w nowy widelec F132 One, oferujący 40 mm skoku. System oparty na powietrznej sprężynie LINEAIR i hydraulicznym tłumiku z blokadą montowaną na kierownicy (prowadzenie wewnętrzne). Widelec wyposażono również w mocowania bagażowe i poprowadzenie przewodu hamulcowego wewnątrz. Geometria ramy została dostosowana do działania zawieszenia.

ECLIPS – ładowanie i oświetlenie z dynamo
System ECLIPS to zintegrowane rozwiązanie do zasilania i oświetlenia:


- Prądnica SON z przodu,
- Wewnętrzna bateria Lupine Smartcore,
- Oświetlenie Nano SL (przód) i C14 (tył),
- Port USB-C do ładowania urządzeń (GPS, telefon, kamera),
- Zarządzanie przez aplikację Canyon i centralę Canyon BlackBox.
Akcesoria i nowe koła GR 30
Nowością w ofercie Canyon są również gravelowe koła GR 30 opracowane wspólnie z DT Swiss:

- Piasty DT 350 Spline,
- Szprychy Aerocomp,
- Obręcze karbonowe o głębokości 30 mm i wewnętrznej szerokości 27 mm,
- System bezhakowy, zoptymalizowany pod kątem opon tubeless o szerokim profilu.
Wśród akcesoriów dostępne są m.in.: torba LOAD Cockpit Bag, przystawki Extensions, sakwy, błotniki Fast Fenders 50 mm, bagażniki i torby górne mocowane na Fidlocku.
Dostępność i ceny
Premiera Grizla CF przewidziana jest na 1 lipca 2025. Rower będzie dostępny w sklepach stacjonarnych Canyon (Koblencja, Monachium, Carlsbad) oraz online na canyon.com i w aplikacji Canyon.

Ceny wybranych modeli:
- GRIZL CF 6 – €2,399 / £2,249 / $2,799
- GRIZL CF 7 Escape – €2,999 / £2,799 / $3,399
- GRIZL CF 8 Di2 – €4,999 / £4,649
- GRIZL CF 9 AXS ECLIPS – €7,999 / £7,449



My mamy sztukę CF 7 OG kosztującą 2699 Euro, w rozmiarze S, na napędzie Shimano GRX 1×12, z trybem 10-45 z tyłu. Już niedługo możesze spodziewać się jej testu.
Zobacz więcej na:
canyon.com