Pozycja Apple Watch coraz słabsza

macpretorians.com 5 godzin temu

Apple Watch to niewątpliwy sukces firmy Apple. Smartwatch firmy Apple został liderem na rynku smartwatchy prezentując nowoczesne wzornictwo, szeroką integrację z iPhonem oraz dzięku skupieniu się na funkcjach zdrowotnych.

Niestety wydaje się, iż sytuacja ta zaczyna się zmieniać. Według nowych danych Counterpoint Research, sprzedaż Apple Watch spada ciągle od dwóch lat. Jest to o tyle bolesne dla Apple, ponieważ konkurencja sprzedaje coraz więcej swoich smartwatchy.


Apple Watch: jak Apple może uratować swoje urządzenie?


Counterpoint pokazuje, iż dostawy Apple Watch spadły o 10% w 2023 r. Rok później sytuacja była jeszcze gorsza, ponieważ nastąpił spadek o 19% w 2024 roku. Spadek ten jest zjawiskiem globalnym, ale szczególnie dotknął rodzimy rynek w Ameryce Północnej.

Raport przygląda się przyczynom spadku i upatruje ich w braku atrakcyjnych aktualizacji. Apple nie wypuściło atrakcyjnego, odświeżonego modelu Apple Watch SE. Natomiast Apple Watch Series 10 nie przyniósł tylu nowych funkcji, ile oczekiwali użytkownicy. W takim wypadku użytkownicy pozostali przy swoich starszych modelach i nie aktualizowali swoich smartwatchy. Wg raportu problemem okazało się również usunięcie funkcji monitorowania tlenu we krwi w USA.

Co Apple powinno zrobić, aby sprawić by odwrócić trend? Firma musi ożywić linię produktów zarówno innowacjami sprzętowymi, jak i programowymi. Pomóc może wprowadzenie zaktualizowanej wersji modeli SE oraz Ultra. Oczywiście wprowadzenie nowych funkcji skupionych na monitorowaniu stanu zdrowia (pomiar glukozy we krwi) z pewnością zachęcą użytkowników do kupna nowego modelu.

Użytkownicy nie raz zadają sobie pytanie o design Apple Watch. Być może zmiana wyglądu smartwatcha Apple również zachęciłaby niezdecydowanych. Ciekawym posunięciem byłoby również wprowadzenie funkcji sztucznej inteligencji do Apple Watch’a. Mogłoby to tchnąć nowe życie w urządzenie.

Osobiście jestem pewien, iż Apple szykuje pewną rewolucję dla Apple Watch, czy to sprzętową, czy ukrytą w oprogramowaniu. Firma za bardzo stawia na sektor zdrowotny, aby odpuścić porządną aktualizację swojego głównego „zdrowotnego” urządzenia.



Źródło: macerkopf

Idź do oryginalnego materiału