Recenzja: Thrustmaster Hypercar – idealna dla fanów super samochodów

3 dni temu
Zdjęcie: Recenzja: Thrustmaster Hypercar – idealna dla fanów super samochodów


Thrustmaster Hypercar, to najnowsza kierownica do niezwykle udanej bazy T598. Zapraszamy na nasz Hyper test.

Thrustmaster T598 to bez dwóch zdań bardzo dobry zestaw wyścigowy z napędem bezpośrednim (Direct Drive) do konsol PS5. Będę się trochę powtarzał, ale o ile sama baza i pedały są świetnie wykonane, tak mocne cięcia w cenie dotknęły samej kierownicy, która wydaje się trochę zabawkowa. Na szczęście firma Thrustmaster słynie z możliwości rozbudowania swoich zestawów wyścigowych, do których można zamontować różne manipulatory nożne, czy właśnie kierownice. T598 to baza z nowym systemem montażowym Quick Release nowej generacji. w tej chwili kompatybilne z nim są trzy kierownice: Thrustmaster Ferrari 488 GT3 Wheel Add-On, której test jest już na naszym portalu. niedługo przygotujemy dla was także test kierownicy Ferrari SF1000, która wymaga specjalnej przejściówki. Dziś jednak skupiamy się na najnowszej kierownicy Thrustmaster Hypercar, która będzie idealna dla fanów wyścigów długodystansowych oraz oczywiście Roberta Kubicy.

Test: Thrustmaster T598 – Direct Axial Drive do PS5
Test: Thrustmaster Ferrari 488 GT3 Wheel Add-On

Zawartość opakowania

Hypercar Wheel Add-On, to bez wątpienia produkt premium z wysokiej półki. Kierownicę zapakowano w duże ciemne kartonowe pudełko, na którym znajdziemy wszystkie najważniejsze informacje. W tym takie, iż kierownica jest kompatybilna z dwoma bazami T818 oraz najnowszą T598. Miłym akcentem jest dodanie do zestawu woreczka, w którym bezpiecznie możemy przechowywać nasze akcesorium. Z mniej ważnych akcesoriów w pudełku znajdziemy klucz imbusowy do regulacji manetek zmiany biegów oraz kilka naklejek.

Unboxing

Na naszym Kanale Konsolowym na YouTube możesz zobaczyć filmik z rozpakowania Hypercar Wheel Add-On oraz podłączenie do bazy T598. Zachęcam oczywiście od raz do zostawienia obserwacji oraz łapki w górę.

Montaż i aktualizacja oprogramowania

Montaż Hypercar Wheel Add-On do bazy T598 jest niezwykle prosty. Wystarczy zwolnić blokadę systemu Quick Release, zamontować kierownicę, zamknąć blokadę, to wszystko! Oczywiście, aby mieć jak najlepiej i prawidłowo działającą kierownice, pierwsze podłączenie należy zrobić do PC, aby zaktualizować oprogramowanie. Niestety firma Thrustmaster nie ma jeszcze na konsolach dedykowanej aplikacji. Do aktualizacji na PC będzie nam potrzebne oprogramowanie nazwane My Thrustmaster Panel. Po udanej aktualizacji możemy kierownice podłączyć już do konsoli PS5.

Jakość wykonania

Nie ulega wątpliwości, iż francusko-amerykańska firma ponownie znalazła lukę na rynku symulatorów wyścigowych. Ich kierownica ma bardzo nietypową budowę, jest szeroka na 320 mm i wysoka na 250 mm. Waga kierownicy wynosi 1433 gramów. Ta owalna budowa bez wątpienia wyróżnia się na mocno przesyconym już rynku akcesoriów do symulatorów wyścigowych. Niemal wszystkie konkurencyjne koła czerpią inspirację z luksusowych samochodów drogowych. Thrustmaster poszukał również inspiracji w hypercarach, ale nie tylko tych drogowych, ale również długodystansowych. Ściga w nich m.in. najlepszy polski kierowca – Robert Kubica, który w hypercarze marki Ferrari wygrał tegoroczne Le Mans 24h.

Thrustmaster Hypercar
Hypercar Ferrari F80 (2026)

Konstrukcja Hypercar Wheel Add-On jest w całości wykonana z aluminium. Aluminiowe są także cztery enkodery (pokrętła). Pozostałe 21 przycisków jest plastikowe wraz z dolnym ramieniem, które pomalowano imitacją karbonu. Na szczęście jest to tylko nakładka plastikowa, samo ramie jest przez cały czas aluminiowe. Na dolnym ramieniu bardzo podobają mi się trzy srebrne wystające przyciski. Grając na PS5, patrząc od lewej, są to przyciski: share, PS Button oraz options. Dodatkowo pod manetkami umieszczono dwa aluminiowe wielofunkcyjne wyzwalacze. To dźwignie, które musimy odpychać, możemy do nich przypisać dowolny pedał. Najlepiej spisze się tu oczywiście błyskawiczne sprzęgło, które z pewnością docenią fani driftu. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o dwóch srebrnych przełącznikach, które umieszczono pod górnym i enkoderami. To przyciski do ustawień kierownicy, których niestety nie wykorzystamy w grach. Służą one do zmiany jasności diod oraz przypisania wielofunkcyjnych wyzwalaczy.

Komfort użytkowania

Obręcz obito dwoma wysokiej jakości materiałami. Na godzinie trzeciej oraz dziewiątej mamy manualnie szytą skórę, natomiast u góry i na dole zdecydowano się na Alcantarę. To włoski, syntetyczny materiał przypominający zamsz, wykonany z ultramikrowłókien poliestru i poliuretanu. Charakteryzuje się miękkością, wytrzymałością, odpornością na ścieranie i łatwością czyszczenia. Szeroka konstrukcja oczywiście wymusiła na producencie umieszczenie przycisków blisko obręczy, aby użytkownik mógł wygodnie operować po nich kciukami.

Niestety kciukami nie dosięgniemy do enkoderów, aby operować pokrętłami, musimy niestety oderwać rękę od kierownicy. Środek kierownicy jest pusty, znajduje się tam tylko logo Thrustmaster. Jednak kreatywni gracze mogą tam nakleić logo jedno z ulubionych producentów hypersamochodów. Owalny kształt i magnetyczne manetki zmiany biegów sprawdzają się w samochodach wyścigowych z kątami skrętu od 360° do 540°. Niezależnie od tego, czy będziesz ścigać się samochodami GT3, prototypami, czy hipersamochodami, testowana kierownica zapewni precyzyjne sprzężenie zwrotne i kontrolę nad pojazdem.

Wszechstronny interfejs

Hypercar Wheel Add-On oferuje wszechstronny, ergonomiczny interfejs zaprojektowany z myślą o potrzebach najbardziej wymagających kierowców wyścigowych. Kierownica posiada 2 konfigurowalne diody LED, które wyświetlają informacje o wyścigu. Gracz ma do dyspozycji 25 przycisków akcji – w tym cztery aluminiowe enkodery. Pokrętła te pozwalają użytkownikowi na szybką reakcję i zmianę mieszanki lub balansu hamulców, kontroli trakcji, etc. w czasie wyścigu. Metalowe łopatki zmiany biegów wyposażone są w czujniki magnetyczne, które umożliwiają natychmiastową zmianę biegów.

Regulacja manetek zmiany biegów

Łopatki zmiany biegów dostępne w kole HYPERCAR Wheel Add-On można regulować pod względem odstępu i zakresu ruchu. Regulacja odstępu polega na zmodyfikowaniu rozstawu między łopatkami zmiany biegów, co powoduje zmianę odległości między chwytami i łopatkami. jeżeli chcemy ustawić łopatki zmiany biegów tak, aby odległość między chwytami i łopatkami była najdłuższa, to musimy pamiętać o zamontowaniu elementów dystansowych. jeżeli nie zamontujemy tych elementów dystansowych przy tym położeniu łopatek, to ruch łopatek będzie zablokowany, a ich prawidłowe użytkowanie będzie niemożliwe.

Funkcja wspomagania sprzęgła

Koło kierownicy HYPERCAR Wheel Add-On udostępnia funkcję pod nazwą clutch assist, która wspomaga działanie sprzęgła. Dzięki tej funkcji można skonfigurować stabilny punkt łapania sprzęgła o predefiniowanej wartości, który pomaga w wykonywaniu perfekcyjnych startów z pozycji zatrzymanej.

Thrustmaster Hypercar w grach na PS5

Baza T598 od jakiegoś czasu ma swój oficjalny profil w Gran Turismo 7. Jednak o ile chodzi o przypisanie przycisków, to cały czas widzimy tam oryginalne koło, dołączone do zestawu. Na szczęście wszystkie cztery enkodery są kapitalnie przypisane i obsługują wszystkie funkcje MFD. Możecie to zobaczyć na poniższym obrazku. Wciskając prawy enkoder przełączamy wszystkie funkcje MDF. Głównie interesują nas tu czasy okrążeń czy radar pogodowy. Lewy dolny enkoder odpowiada za kontrole trakcji, górny lewy za mieszankę paliwową. Natomiast prawym górnym enkoderem sterujemy balansem hamulców.

Natomiast w Assetto Corsa Competizione, jak zawsze możemy sobie dowolnie przypisać każdy dostępny przycisk z kierownicy. I co ważne dla wszystkich urządzenia możemy stworzyć nowy profil, aby nie kolidowało to z innymi zestawami wyścigowymi lub nakładkami.

Forza Horion 5 na PS5 oferuje bez wątpienia wiele super drogich hypercarów. Na kierownicy HYPERCAR Wheel Add-On można z wielką przyjemnością nimi pokierować. Niestety w żaden sposób nie wykorzystamy pokręteł, gdyż gra po prostu ich nie wykrywa. Możemy przypisać tylko przyciski znane z kontrolera DualSense. A to wielka szkoda, ponieważ dobrze było mieć choćby zmianę stacji radiowej na jedynym z pokręteł.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, iż testowane koło nie przypadnie do gustu każdemu fanowi wyścigów, zarówno pod względem stylu, funkcjonalności, jak i ceny, która wynosi €399.99. HYPERCAR Wheel Add-On, to nie jest kierownica do rajdów, formuły 1, choćby ciężko polecić ją do zaawansowanego driftu, choć ma kapitalne dźwignie sprzęgła pod manetkami. Chociaż w Forza Horizon 5 na PS5, jak najbardziej da się zdobywać trzy gwiazdki w hypercarach. Najnowszy Add-On firmy Thrustmaster do bazy T598 i T818 z pewnością kierowany jest do bardzo wąskiego i co ważne zamożnego grona fanów hypercarów, zarówno tych drogowych, jak i takich biorących udział w wyścigach długodystansowych. o ile kochasz ścigać się takimi samochodami, jak Aston Martin Valkyrie, Bugatti Chiron, Ferrari LaFerrari, Koenigsegg One, Mercedes-AMG ONE, Pagani Huayra lub Lamborghini Veneno. To dzięki tej kierownicy z pewnością poczujesz się, jakbyś naprawdę prowadził takiego, wymarzonego hypercara.

Moje, nie dam!

Jednak nie zapominajmy, iż trochę tańsza i trochę mniejsza kierownica Thrustmaster Ferrari 488 GT3 również nadaje się do sterowania hypercarami, a do tego świetnie gra się na niej w gry z serii EA Sports F1. I to zdecydowanie ona powinna być waszym priorytetem, o ile chodzi pierwszy Add-On firmy Thrustmaster do bazy T598. Natomiast HYPERCAR Wheel Add-On, to dzieło sztuki i kierownica wyścigowa w jednym. Osobiście niczym kolekcjoner aut, traktuje ją jako najrzadszy i najpiękniejszy model w moje kolekcji, której użyje tylko na specjalne okazje.

Kierownicę Thrustmaster Hypercar Wheel Add-On możesz kupić w oficjalnym sklepie Thrustmaster: https://shop.thrustmaster.com Użyj kodu polecającego "KONSOLOWE", aby wesprzeć naszą działalność.

Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.

Idź do oryginalnego materiału