Skrzywione koło, wypadek i co dalej?

velotech-pl.blogspot.com 10 miesięcy temu

Koło przód skrzywione, głupia sytuacja, wypadek.

Koło bije na boki, praktycznie nie da się jechać.

To już widać iż jest źle.

Na fotkach widać iż skrzywienie jest duuże, o ile powiedzmy 1 mm dało by się może wyprowadzić to ponad 1 cm nie ma szans.

Obecne obręcze są najczęściej 1 dno komorowe i sztywne baaaardzo, nie da się nic zrobić z takim profilem.

Po prostu zawozimy na serwis i robi się nowe koło, a części typu piasta czy szprychy jeżeli nie są uszkodzone to są możliwe do ponownego montażu na nowej obręczy.

Na moim serwisie, najczęściej staram się dobrać obręcz o podobnych wymiarach profilu, czyli wysokość profilu i szerokość C.

Wtedy jest szansa ze długość szprych będzie pasowała ze starego koła, jeżeli jednak nie znajdziemy dobrego oryginału lub zamiennika o tych samych parametrach to dodatkowym kosztem będą jeszcze szprychy, a wtedy warto się zastanowić na zakupem całego nowego koła, zwłaszcza jak piasta np nie rokuje już dobrej pracy - typu uszkodzone, zjechane konusy.....

W tym konkretnym przypadku nowa obręcz miała tą samą wysokość profilu, ale większą szerokość C o 2 mm.

Sprawdziłem z obecną oponą jaka była wcześniej i ta szersza felga doskonale sparuje się z oponą, więc wymieniamy i taka to robota.

W przypadku kiedy trzeba zmienić całe koło, to najczęściej proponuję klientowi lepszej klasy koło złożone na lepszych komponentach niż były wcześniej, bo koła w rowerach sklepowych zwykle są zrobione na bardzo budżetowych częściach, zwłaszcza jak różnice w cenach mogą być niewielkie.

Przy przekładaniu części warto zipami spiąć felge i koło, aby łatwo i gwałtownie poprzekładać nyple i szprychy.

Tutaj obręcz kosztowała poniżej 100 zł i wraz z ceną serwisu było to poniżej ceny nowego koła, piasta w doskonałym stanie, jak i szprychy.

Po prostu pech jazdy na w miarę świeżym rowerze.

Pamiętajmy, wszystko prawie można naprawić, kwestia doboru części i ich dostępność oraz kwestie finansowe, co i na co kogo stać, tak dobieram opcje naprawy.

Takie naprawy kół, wymiany części dosyć często trafiają na serwis, wypadków nie brakuje, także zapraszam, robię tak aby klient był zawsze zadowolony.....


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału