Bank BNP Paribas jako pierwszy w Polsce połączył świat bankowości z nowoczesnymi usługami logistycznymi. W wybranych Centrach Klienta staną maszyny Paczkomat InPost, z których będzie można korzystać przez całą dobę.
To rozwiązanie ma ułatwić życie klientom, którzy mogą teraz załatwić sprawy bankowe i odebrać przesyłkę w jednym miejscu.
Pilotażowy program obejmie osiem placówek w sześciu miastach: Warszawie, Krakowie, Białymstoku, Gdyni, Opolu i Kutnie. Urządzenia zostaną umieszczone w tzw. strefach 24, czyli częściach Centrów Klienta dostępnych bez przerwy, także poza godzinami pracy banku.
Połączenie dwóch światów – finansów i logistyki
Jak podkreśla Klaudiusz Spendowski, Project Manager ds. rozwoju sieci sprzedaży w Banku BNP Paribas, to rozwiązanie odpowiada na realne potrzeby użytkowników:
„Połączenie usług bankowych i logistycznych ma ogromny potencjał, ponieważ klientów banku i użytkowników automatów paczkowych łączą te same oczekiwania – wygoda i bezpieczeństwo”.
Według przedstawiciela banku, popularność usług InPost może też przyczynić się do zwiększenia ruchu w Centrach Klienta BNP Paribas. Dla wielu osób odbiór paczki przy okazji wizyty w banku może stać się nowym codziennym nawykiem.

InPost bliżej klientów
Z kolei Waldemar Brzoska, Dyrektor Biura Ekspansji i Rozstawień w InPost, podkreśla, iż kooperacja z BNP Paribas to naturalny krok w rozwoju sieci: „Budujemy sieć punktów Out of Home (OOH) z myślą o codziennych potrzebach użytkowników. kooperacja z bankiem pozwala nam być jeszcze bliżej klientów i tworzyć rozwiązania dopasowane do ich stylu życia”.
Jak dodaje Brzoska, strategia InPost zakłada rozwój w kierunku usług, które łączą różne sfery aktywności – od zakupów online po sprawy finansowe i codzienne obowiązki.
Dlaczego Paczkomaty są tak popularne?
Z badań Gemius 2025 wynika, iż Paczkomaty InPost to ulubiona forma dostawy zakupów internetowych aż dla 87% ankietowanych Polaków. Wśród najmłodszych respondentów (15–24 lata) ten odsetek sięga aż 94%. Najczęściej decydującym czynnikiem wyboru jest bliskość urządzenia – wskazało ją 88% badanych.
Nic więc dziwnego, iż kolejne firmy i instytucje starają się umieszczać Paczkomaty w miejscach, które ludzie odwiedzają regularnie – jak sklepy, stacje benzynowe, a teraz również placówki bankowe.
Jak wygląda pilotaż?
W ramach programu testowego Paczkomaty zostaną zainstalowane w ośmiu lokalizacjach:
- Warszawa: Al. Niepodległości 119, ul. Bora Komorowskiego 37, ul. Wrocławska 21
- Kraków: ul. Bonarka 8
- Białystok: ul. Sienkiewicza 3
- Gdynia: ul. Kartuska 20
- Opole: Rynek 24/25
- Kutno: ul. Podrzeczna 18
Po zakończeniu pilotażu BNP Paribas zapowiada analizę wyników i ewentualne rozszerzenie projektu na kolejne miasta.
Komfort i dostępność
Bank BNP Paribas konsekwentnie stawia na dostępność swoich placówek. w tej chwili posiada 358 Centrów Klienta, z czego 179 działa w modelu bezgotówkowym, a 143 posiadają certyfikat „Obiekt bez barier”, potwierdzający pełne dostosowanie do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
Dzięki współpracy z InPost bank zyskuje nowy sposób na zwiększenie funkcjonalności swoich oddziałów. Klienci będą mogli załatwić sprawy finansowe, wypłacić gotówkę z bankomatu i odebrać paczkę z jednego, bezpiecznego miejsca.
Jeśli pilotaż zakończy się sukcesem, BNP Paribas planuje rozszerzenie współpracy i instalację kolejnych urządzeń w innych miastach. Dla klientów oznacza to jeszcze więcej wygody, a dla InPost – dalsze umacnianie pozycji lidera w dostawach poza domem.
Źródło: media.bnpparibas.pl, Zdjęcie otwierające: Inpost

4 godzin temu














