Facebook oszalał. Nadszedł koniec standardowych filmików

3 godzin temu

Facebook przeprowadzi niedługo małą rewolucję. Wszystkie filmiki będą automatycznie publikowane jako rolki. Zniknie więc konieczność wyboru odpowiedniego formatu czy określania grupy docelowej. Proces wrzucania klipów stanie się dzięki temu znacznie prostszy, szybszy oraz przyjemniejszy. Poinformowano przy okazji o usunięciu limitu długości wstawianych materiałów wideo. Co dokładnie czeka na użytkowników?

Facebook odmienia sposób publikacji materiałów wideo

Meta nie cieszy się zbyt dobrą renomą wśród użytkowników – zwłaszcza takich dbających o swoją prywatność i bezpieczeństwo. Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy Was o liście aplikacji gromadzących najwięcej naszych danych. Chyba nikogo nie zdziwi, iż podium okupują popularne platformy społecznościowe amerykańskiego giganta.

  • Sprawdź także: Te aplikacje zbierają najwięcej Twoich danych, ale założę się, iż ich nie odinstalujesz

Twórcy usługi Facebook poinformowali o zmianach mających na celu ułatwienie publikacji wszelkiej maści filmików. Proces ma zostać stosownie uproszczony, co zmotywuje jeszcze więcej osób do dzielenia się ważnymi chwili za pośrednictwem kultowej aplikacji. Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy wszystkie klipy wideo publikowane będą w formie rolek – do tej pory użytkownicy mogli wybierać pomiędzy Reels a standardowymi materiałami. Taka nowość wymaga też usunięcia wszelkich limitów długości, co akurat jest bardzo dobrą wiadomością.

Facebook (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych

Nadchodzące ulepszenia mogą okazać się niezwykle odciążające dla twórców. Dotychczas byli oni zmuszeni do podwójnego edytowania pojedynczego klipu przy użyciu zupełnie innych narzędzi. Nic zatem dziwnego, iż spora część influencerów po prostu przerzuciła się na Reels nie chcąc marnować swojego cennego czasu. Facebook chce najwyraźniej zapanować nad stworzonym przez siebie chaosem. Czy jednak postawienie wszystkiego na jedną kartę jest faktycznie dobrym pomysłem?

Przeprojektowany interfejs publikacji i edycji filmów / Źródło zdjęcia: Meta

Wiele się zmieni czy raczej nie odczujemy różnicy?

Twórcy platformy Facebook przekonują, iż aplikacja przez cały czas pozostanie domem dla wszystkich rodzajów treści – krótkich, długich czy tych transmitowanych na żywo. Opisane powyżej zmiany nie zostaną wdrożone jednego dnia. Proces eliminacji standardowych filmików potrwa co najmniej kilka miesięcy. Jest więc trochę czasu, by przyzwyczaić się do kontrowersyjnych nowości.

To jednak nie koniec ważnych informacji. jeżeli dotychczas publikowaliście materiały wyłącznie dla swoich znajomych, to spokojnie – nic się w tej kwestii nie zmieni. Publikowane rolki przez cały czas będą trafiać wyłącznie do znanych nam osób, nikt więcej ich nie zobaczy. Otrzymacie stosowne powiadomienie w momencie objęcia Was zasięgiem nowości – potwierdzicie wtedy wszelkie ustawienia prywatności.

Takie powiadomienie zobaczycie, gdy zmiany trafią na Wasz telefon / Źródło zdjęcia: Meta

Warto również wspomnieć o zmianie nazwy zakładki Filmy na Reels. Co ciekawe, nie wpłynie to na działanie algorytmu. jeżeli dotychczas oglądaliście głównie długie materiały wideo, to takie będą Wam przez cały czas wyświetlać się najczęściej – uff!

  • Przeczytaj również: Przeglądasz Facebooka, a tu reklama sklepu z kuszącą wyprzedażą. Uwaga, to oszustwo

Trzeba przyznać, iż Facebook przez cały czas widzi ogromny potencjał w formacie pionowych materiałów. Trudno w tej chwili stwierdzić czy takie podejście przysłuży się firmie na dłuższą metę.

Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@jamesyarema)

FacebookMetasocial media
Idź do oryginalnego materiału