Reelsy na wielkim ekranie. Instagram wylądował na telewizorach

3 godzin temu

Instagram ogłosił, iż rozszerza możliwość oglądania Reels o duże ekrany. Firma testuje w tej chwili aplikację IG for TV, choć ten ruch nie powinien przesadnie dziwić. Takie pogłoski krążyły od jakiegoś czasu.

Instagram chce skuteczniej konkurować z YouTube

Decydując się na ten ruch, Instagram chce skuteczniej konkurować z YouTube, który od lat dominuje w segmencie aplikacji wideo na telewizory. Meta liczy na to, iż użytkownicy zaczną korzystać z Instagrama także podczas oglądania treści na dużym ekranie.

IG for TV to aplikacja spersonalizowana dla wszystkich użytkownika. Wyświetla Reelsy na podstawie wcześniej oglądanych treści i ulubionych twórców. Filmy mają być pogrupowane w kanały oraz kategorie tematyczne (np. muzyka czy lifestyle), co ma ułatwić poruszanie się po aplikacji i odkrywanie nowych materiałów. Ich długość to maksymalnie 3 minuty.

Dodatkowo Reelsy będą odtwarzane w sposób automatyczny, jeden za drugim – w formacie pionowym. Jednak będzie można oczywiście pominąć filmik, polubić go czy udostępnić dalej. IG for TV można ponadto sparować z aplikacją Instagram na telefonie.

Trwają testy nowej aplikacji IG for TV / Źródło: Meta

Obecnie apkę znajdą u siebie wyłącznie amerykańscy posiadacze urządzeń Amazon Fire TV.

Lepiej późno niż wcale, ale czy kiedykolwiek był na to odpowiedni moment?

Premierę IG for TV zapowiadano już kilka miesięcy temu. CEO platformy Instagram, Adam Mosseri, mówił wówczas, iż telewizory to coraz ważniejsza platforma. Ma być ona kluczowa nie tylko dla YouTube, ale i platformy TikTok. Społecznościowy gigant chce być obecny na wszystkich istotnych urządzeniach. Dodał przy tym, iż podobna decyzja powinna była zapaść kilka lat wcześniej.

Instagram zapowiada, iż w przyszłości IG for TV trafi także na inne urządzenia do strumieniowania wideo, chociaż na razie nie ujawniono, które konkretnie sprzęty zostaną objęte aktualizacją.

Dla przypomnienia, Instagram miał już kiedyś swoją aplikację do oglądania dłuższych materiałów wideo, ale zamknięto ją jednak w roku 2022.

Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: Meta, unsplash.com (@kovah)

Oglądasz relacje na Instagramie? Koniec z gubieniem ulubionych filmików
aplikacjaInstagramtelewizory
Idź do oryginalnego materiału