Od czerwca 2025 roku użytkownicy internetowej platformy second-hand Sellpy, należącej do Grupy H&M, mogą nie tylko kupować, ale również sprzedawać swoje ubrania, dodatki i artykuły lifestylowe. Usługa, która już od kilku lat działa w wielu krajach Europy Zachodniej, teraz zadebiutowała z pełnym zakresem funkcjonalności w Polsce.
Do tej pory polscy klienci mogli korzystać z oferty zakupowej. od dzisiaj do ich dyspozycji oddano również opcję sprzedaży, która obejmuje kompleksową obsługę procesu odsprzedaży przez platformę.
Jak działa sprzedaż na Sellpy?
Sprzedający zamawia specjalną torbę Sellpy, do której może zapakować rzeczy, które ma do sprzedania. Po jej odesłaniu, to już platforma zajmuje się całym procesem: od kontroli jakości i fotografii produktów, przez wycenę, po publikację ogłoszeń, a choćby obsługę transakcji.
- Sprawdź także: Kupujesz na Shein lub Temu? UE szykuje nowe opłaty
Koszty korzystania z usługi to 10 złotych za torbę oraz 5 złotych za każde ogłoszenie. Użytkownik otrzymuje 40% ceny sprzedaży dla przedmiotów wycenionych na mniej niż 250 złotych i 70% powyżej tej kwoty. Pieniądze można wykorzystać na kilka sposobów. Przelać na konto, przekazać na cele charytatywne lub zamienić na Sellpy Credits, które mają dodatkowy bonus zakupowy 5%.

Moda cyrkularna z wartościami
Sellpy nie tylko daje drugie życie dla ubrań i pozwala na ponownie ich użycie przez następne osoby. Przy okazji promuje także bardziej zrównoważony styl życia. Jak podkreśla Katarzyna Niemirowicz-Majtas z H&M, usługa ta to realny krok ku przyszłości bardziej odpowiedzialnej mody. Dodatkowo, na stronie www.sellpy.pl oraz w aplikacji Sellpy dostępna jest także specjalna kolekcja z ubrań pochodzących z dawnych współprac H&M z projektantami i markami luksusowymi. Ponadto członkowie H&M Club mogą liczyć na 2 darmowe torby startowe na sprzedaż swoich rzeczy.
W czasach, gdy coraz więcej osób poszukuje bardziej świadomych i ekologicznych rozwiązań, to rozwiązanie jest wygodne i przystępne.