TD SYNNEX świętuje… urodziny Pac-Mana

2 dni temu

To nie błąd! Polski oddział globalnego dystrybutora, firmy TD SYNNEX, zaprosił swoich partnerów na wydarzenie „Urodziny Pac-Mana” do Hotelu Mercure Wiązownia Brant.

22 maja popularna gra kończyła właśnie 45 lat. Jednak spotkanie nie było skupione na gamingu, ale na znacznie bardziej poważnej, biznesowej tematyce i przyciągnęło liczne grono partnerów, specjalistów i przedstawicieli czołowych marek technologicznych. Spotkanie było okazją ujawnienia nowego kierunku rozwoju biznesowego dystrybutora – budowy własnych serwerów typu white-box.

Wśród firm, które wzięły aktywny udział w wydarzeniu, znalazły się takie marki jak Intel, Seagate, Kingston, Micron, Samsung, Logitech i Neat. Ich eksperci dzielili się wiedzą na temat najnowszych trendów rynkowych i technologicznych, a uczestnicy mogli liczyć na pogłębione rozmowy z przedstawicielami każdego z partnerów w specjalnie przygotowanych strefach konsultacyjnych.

Nośniki danych jako najważniejszy element rynku

Nośniki danych odgrywają kluczową rolę w planach TD SYNNEX związanych z budową własnych serwerów white-box i wybrzmiało to zauważalnie podczas wydarzenia. Wysoka wydajność, niezawodność i skalowalność pamięci masowych to fundament każdej nowoczesnej infrastruktury IT – niezależnie od tego, czy mowa o centrach danych, rozwiązaniach dla AI, czy środowiskach chmurowych. Dlatego TD SYNNEX, współpracując z czołowymi producentami takimi jak Seagate, Micron, Kingston czy Samsung, stawia na integrację sprawdzonych i nowoczesnych rozwiązań storage’owych. Własne serwery dystrybutora będą w dużym stopniu zależne od odpowiednio dobranych nośników – zarówno w formacie SSD NVMe, jak i HDD klasy enterprise – które zapewnią optymalne warunki pracy dla wymagających aplikacji i usług.

To istotne także dlatego, iż rynek nośników danych zmienia się pod kątem bezpieczeństwa i wolumenów sprzedaży, co, naturalnie, wpływa na ceny, oraz, oczywiście pod kątem technologii.

Tomasz Malasek, Senior Sales Manager Samsung Memory zwrócił uwagę na technologiczną i produkcyjną niezależność Samsunga, co daje temu producentowi dość wyjątkową, liderską pozycję na rynku:

Wszystkie dyski Samsung są projektowane i produkowane w całości przez nas, od pamięci NAND, przez DRAM, firmware i kontrolery, co pozwala optymalizować wydajność i trwałość.” – wyjaśnił manager koreańskiej firmy

Kingston, odrobinę spóźniony w wyścigu technologii PCIe 5.0 przyznaje, iż nie kluczowym staje się dziś bezpieczeństwo, które, obok szybkości i pojemności, powinno stanowić podstawę do wyboru adekwatnych nośników:

Cały czas obserwujemy rosnące zainteresowanie rozwiązaniami szyfrującymi, co jest efektem nowych regulacji prawnych. W naszej ofercie od dłuższego czasu dostępne są produkty z tej kategorii, podzielone – podobnie jak większość rozwiązań – na segmenty: podstawowy, średni oraz premium.” – wyjaśnia Michal Bochenski Business Development Manager w Kingston Technology

Na kwestie wolumenu sprzedaży w globalnym ujęciu uwagę zwrócił natomiast Micron, jeden z najważniejszych producentów pamięci na świecie.

Rok do roku zanotowaliśmy 62% wzrost sprzedaży. Rynek jest w tej chwili w lepszej kondycji i liczymy, iż w tym roku przekroczymy ten wynik – trend jest zdecydowanie wzrostowy. (…) Zapotrzebowanie na DRAM i NAND rośnie i rynek jest bardzo pozytywny. W ostatnim czasie ograniczyliśmy produkcję, by ceny nie spadały – oczekujemy raczej ich wzrostu.” – przyznaje Pawel Pilarski, Enterprise and Consumer mindset CEE w Micron. – „AI to w tej chwili najważniejszy obszar rozwoju – dostarczamy rozwiązania dla firm tworzących aplikacje sztucznej inteligencji i jesteśmy blisko tych tematów.” – dodaje

A co z nośnikami talerzowymi? Ich koniec nie tylko nie nastąpił, ale przy wyjątkowo potężnych pojemnościach, mają przed sobą przez cały czas przyszłość, w realiach powszechnego tworzenia treści dzięki modeli generatywnej AI. Niemałe znaczenie ma też zapotrzebowanie płynące z sektora monitoringu wideo.

Jak podkreślił Karol Narojczyk, VIA Lead EMEA Region w Seagate: „Rozwiązania Seagate, takie jak seria SkyHawk, są dedykowane do systemów monitoringu wideo i wideonalityki. jeżeli potrzebny jest dysk 8 TB, rekomenduję model SkyHawk AI – różnica cenowa to około 5 dolarów, a zyskujemy dysk klasy enterprise, wyższy MTBF, większy roczny workload oraz wydłużoną, 5-letnią gwarancję.”

Nowy obszar działalności dla dystrybutora

Największym newsem dnia była jednak zapowiedź nowej inicjatywy TD SYNNEX w obszarze serwerów. Dystrybutor, wspólnie z partnerami sprzętowymi, uruchamia projekt budowy serwerów white-box opartych na platformach Asusa, SuperMicro i Gigabyte. To strategiczny krok, który znacząco poszerza możliwości oferowania elastycznych rozwiązań data center dla klientów końcowych i integratorów.

Jak podkreślił Wojciech Kiałka, Director, Specialized Solutions Poland w TD SYNNEX Poland, inicjatywa ta to odpowiedź na rosnące zainteresowanie dedykowanymi, skalowalnymi rozwiązaniami serwerowymi:

Serwery budować będziemy na platformach Asusa, SuperMicro, Gigabyte. (…) Wcześniej nie komunikowaliśmy oficjalnie tego rozwoju, stąd też między stoiskami naszych vendorów mamy również stoisko TD SYNNEX Enterprise, które pozwoli Państwu zaadresować ewentualne pytania związane z tą ofertą”

Czym są serwery white-box?

Serwery white-box to rozwiązania budowane z komponentów różnych producentów, bez logo dużych marek. Charakteryzują się dużą elastycznością konfiguracji i, nieraz, niższym kosztem, co czyni je atrakcyjną opcją dla integratorów, firm z własnym działem IT oraz dostawców usług chmurowych. W przeciwieństwie do serwerów A-brandów, white-boxy nie są ograniczone konkretną ofertą jednego producenta – można je dowolnie konfigurować, dostosowując do indywidualnych potrzeb, np. w zakresie mocy obliczeniowej, pamięci czy interfejsów. Ich wadą może być brak jednolitego wsparcia technicznego i konieczność posiadania większej wiedzy przy wdrożeniu.

TD SYNNEX, ogłaszając budowę własnych serwerów white-box we współpracy z firmami ASUS, SuperMicro i Gigabyte, wchodzi na rynek z ofertą bardziej elastycznych i konkurencyjnych cenowo rozwiązań serwerowych, które mogą być idealnie dopasowane do potrzeb partnerów i klientów końcowych. Nie rezygnuje jednak ze sprzedaży serwerów A-brandowych, a raczej uzupełni istniejącą ofertę.

Praca zdalna przez cały czas w mocy

W trakcie wydarzenia nie zabrakło również akcentów związanych z rozwiązaniami do współpracy wideo i digital signage – obszarem, za który w TD SYNNEX odpowiada dywizja Maverick. Firmy Logitech i Neat pokazały, jak dzisiejsze rozwiązania wideokonferencyjne są nie tylko zaawansowane technologicznie, ale również łatwe do wdrożenia – choćby przez zespoły IT bez wcześniejszego doświadczenia AV. Obecni na miejscu specjaliści, jak Jacek Kalczyński z Logitech, Dawid Kolasa z Neat oraz Bartosz Gruza i Grażyna Gontarczyk z zespołu Maverick TD SYNNEX, zachęcali partnerów do rozwijania oferty o nowoczesne systemy wideokomunikacji.

Według raportu Microsoftu głównym powodem, dla którego użytkownicy nie korzystają z sal wideokonferencyjnych, jest ich skomplikowana obsługa. Naszą ambicją jest, by system wideokonferencyjny był tak prosty, jak używanie telefonu – wchodzisz do sali i od razu wiesz, jak działać.” – powiedział w wystąpieniu Dawid Kolasa, Regional Sales Director – CEETI w Neat – “(…) Na świecie jest ponad 80 milionów sal konferencyjnych bez rozwiązań do wideokonferencji. Wszystkie prognozy wskazują, iż w najbliższych 5–10 latach ten segment będzie dynamicznie rósł.”

Obecnie obserwujemy powrót pracowników do biur, a wraz z tym pojawia się trend hot-deskingu. Przestrzenie biurowe się kurczą, liczba tradycyjnych biurek spada, dlatego przygotowaliśmy gotowe rozwiązania odpowiadające na te zmiany.” – powiedział Jacek Kalczyński, Logitech B2B Country Lead Poland

Paliwo dla silnika biznesu – relacje

Po części oficjalnej goście mieli okazję do nieformalnego networkingu podczas ogniska, grilla oraz wieczornej kolacji z niespodziankami… iście rajdowymi. Na sali pojawiły się bowiem symulatory rajdowe, co pozwoliło wczuć się w niełatwą rolę wyczynowych kierowców.

“Zabawki dużych chłopców”? Być może. Niemniej jednak wspólna rywalizacja, stawianie czoła, choćby wirtualnym, wyzwaniom, to coś, co skutecznie buduje relacje. A te, niezmiennie, bez względu na kolejne rewolucje technologiczne, pozostają kluczowym elementem zaufania w biznesie. TD SYNNEX wyraźnie pokazał, z jakim zaangażowaniem podchodzi do tej nieformalnej, ale niezwykle istotnej części relacji biznesowych.

Idź do oryginalnego materiału