Dokładnie sprawdzą twój bagaż. Nie tylko centymetry będą problemem

konto.spidersweb.pl 6 godzin temu

Na pasażerów lecących Ryanairem w ostatnich miesiącach padł blady strach, bo pracownicy linii dokładnie sprawdzają bagaże podręczne. Wizz Air chce pójść krok dalej.

Jak informuje portal fly4free.pl, na lotnisku w Budapeszcie pojawiły się nowe sizery Wizz Aira na bagaż podręczny. Pojemniki sprawdzają, czy wnoszone na pokład torby, plecaki i walizki spełniają wymiarowe normy, a oprócz tego je ważą. Według nieoficjalnych informacji pilotaż ma zostać rozciągnięty na lotnisko w Wiedniu

Z punktu linii lotniczej ma to pewnie choćby sens. Dotychczas uwagę pracowników przykuwały zbyt duże torby i plecaki. Można jednak mieć niewielką walizkę, ale za to wypełnioną ciężkimi przedmiotami. Z punktu pasażera może wydawać się to trochę absurdalne, jeżeli problemem są np. nadmiarowe centymetry, które dodają bagażowi kółka, a ktoś obok ścisnął rzeczy, ale zabrał ich zdecydowanie więcej.

Jak przypomina fly4free.pl, Wizz Air pozwala zabrać na pokład bezpłatny bagaż podręczny o wymiarach 40x30x20 cm i maksymalnej wadze do 10 kg. Wygląda więc na to, iż zdaniem linii lotniczej niektórzy pasażerowie nadużywają okazji, jaką jest darmowy bagaż podręczny, i zabierają więcej niż powinni.

Nowy pojemnik kontrolujący bagaże wydaje się być nieco bardziej precyzyjny niż ten, który ustawia Ryanair

Oto nowe miarki @wizzair do bagażu podręcznego. Sprawdzają nie tylko wymiary, ale też… wagę. Czy takie sizery pojawią się niedługo na lotniskach w całej Europie? pic.twitter.com/w3TTCxP3V3

— Mariusz Piotrowski (@MaPiotrowski) June 22, 2025

A dodajmy, iż m.in. to jest powodem niepokoju wśród pasażerów, którzy zgłosili swoje uwagi UOKiK.

„Podróżni wskazują, iż pomiar odbywa się w pośpiechu, bez szansy na ponowne sprawdzenie czy użycie innej miarki” – zwracał uwagę urząd.

Urząd analizuje postanowienia umowne związane z warunkami przewozu bagażu podręcznego, sprawdza jakie informacje otrzymuje konsument kupujący bilet, procedurę pomiaru bagażu, zasady naliczania opłat, konsekwencje dla konsumentów w przypadku braku ich uiszczenia oraz sposób rozpatrywania reklamacji dotyczących – w ocenie konsumentów – niesłusznie nakładanych opłat.

Postępowanie wyjaśniające urzędu sprawdzi praktyki Ryanaira i Wizz Aira

Ta pierwsza linia nie ma sobie nic do zarzucenia i zaznacza, iż postępuje zgodnie z przepisami. Wizz Air w komunikacie przesłanym PAP podkreślił, iż „ściśle współpracuje z adekwatnymi organami”, ale nie może komentować szczegółów toczącego się postępowania.

Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia naszym pasażerom jak najlepszego doświadczenia podróży oraz usług na najwyższym poziomie – dodano.

Zdjęcie główne: Michael715 / Shutterstock

Idź do oryginalnego materiału