SRAM uzyskał patent na mechaniczną przerzutkę z bezpośrednim montażem

magazynbike.pl 10 miesięcy temu

SRAM pracuje nad nową mechaniczną przerzutką opartą na systemie Transmission, ale bez konieczności używania baterii. Ujawniony 31 stycznia patent pokazuje konstrukcję działającą na klasycznych linkach i pancerzach, montowaną bezpośrednio do ramy, bez haka przerzutki. Wspominaliśmy o tej możliwości już wcześniej, teraz pojawiło się potwierdzenie.

Patent został zgłoszony w Niemczech już w lipcu ubiegłego roku, ale oficjalnie odtajniony wraz z końcem stycznia. My o tym, iż to logiczny kolejny krok rozwojowy pisaliśmy już wcześniej, tu sam patent wyczerpująco opisali koledzy z niemieckiego MTB News (link)

Nowością jest mechanizm blokowania napięcia łańcucha (powyżej) – można go ustawić manualnie dzięki klucza imbusowego, eliminując konieczność regulowania odległości przerzutki od kasety. System ma być dostosowany do różnych typów rowerów, zapewniając optymalne napięcie łańcucha zarówno w hardtailach, jak i full suspension. Chodzi o eliminację tzw. śrubki B – tej z tyłu – na rzecz rozwiązania prostszego, użytego tylko raz, przy montażu przerzutki do ramy.

Modularna budowa pozwoli na łatwą wymianę uszkodzonych elementów, a dzięki montażowi Direct-Mount (bezpośredniemu do ramy, bez haka) układ ma być sztywniejszy i bardziej odporny na uszkodzenia. SRAM nie podał jeszcze daty premiery, ale poziom zaawansowania projektu sugeruje, iż może on trafić na rynek w niedalekiej przyszłości. Całość oczywiście wykorzystuje rozwiązanie UDH – czyli montaż przerzutki w miejsce uniwersalnego haka.

To kolejne rozwiązanie, które ma uprościć konstrukcję roweru – oprócz tego SRAM uzyskał też patent na nowy system zmiany z przodu (patrz poniżej).

Sram Universal Brake Mount nadchodzi?
SRAM szykuje przerzutkę zintegrowaną z korbą?
Idź do oryginalnego materiału